Banner Portal

Zetetike

Current Issue

Vol. 32 (2024)
Published July 26, 2024

Escopo:Zetetiké é uma publicação institucional da Faculdade de Educação da Universidade Estadual de Campinas (em parceria editorial com a UFF), tendo como objetivo contribuir, de um lado, para o desenvolvimento da pesquisa na Área da Educação Matemática e, de outro, para a formação de pesquisadores dessa Área, mediante intercâmbio e divulgação de pesquisas e estudos realizados por educadores matemáticos vinculados a instituições brasileiras ou estrangeiras. A Zetetiké publica artigos inéditos de estudos e pesquisas sobre temas e problemas de natureza acadêmica ou profissional, sob múltiplas abordagens metodológicas – empíricas ou de campo, ensaios teóricos ou estudos histórico-filosóficos - relacionados ao ensino e à aprendizagem da matemática em todos os níveis de ensino, à formação de professores que ensinam matemática, às práticas matemáticas na escola, na universidade e em outras atividades sociais, entre outras. Além disso, a Zetetiké pode ser composta por artigos encomendados, números temáticos e por artigos de demanda regular, podendo ser escritos e publicados em língua portuguesa, espanhola e inglesa.
Qualis: A2
Área do conhecimento: Ciências Humanas
Ano de fundação: 1993
e-ISSN:  2176-1744
Título abreviado: Zetetiké
E-mail: zetetike@unicamp.br
Unidade: FE
Editor: Dario Fiorentini
Prefixo DOI: 10.20396
Licença Creative Commons

Article

Aldo Peres Campos e Lopes, Frederico da Silva Reis
e024017
Teaching Modeling via Google Meet: a new perspective on Mathematics
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8668181

Dossiê Temático

Adriana Richit, Dario Fiorentini, Regina da Silva Pina Neves
e024016
Presentation - understandings and educational and investigative contributions about Lesson Study
PDF (Portuguese)
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8678888
Cleide Oliveira Rodrigues, Marisa Quaresma, João Pedro da Ponte
e024001
Lesson study in supervised internship: revealing beliefs of future mathematics teachers
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676380
Daiane Tapparello, Adriana Richit
e024002
Exploratory Teaching on Fractions in a Lesson Study
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676335
Eulalia Calle, Víctor Sumba
e024003
Lesson Study and Didactic Suitability Criteria in the Reflective Practice of Ecuadorian Teachers
PDF (Spanish) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676348
Telesforo Sol, Adriana Breda, Adriana Richit, Gemma Sala-Sebastià
e024004
Didactic suitability criteria that emerge in the future teachers’ practical argumentation
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676234
Marisa Alexandra Ferreira Quaresma, Aluska Macedo, Regina da Silva Pina Neves; João Pedro Mendes da Ponte
e024005
Appropriation by Prospective Mathematics Teachers of the Exploratory Approach in a Lesson Study Process
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676684
Richael Silva Caetano, Renata Camacho Bezerra
e024006
Lesson Study in Initial Teacher Education: an experience in the Internship Subject
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676425
Eduardo Rafael Zimdars, Neila Tonin Agranionih, Tânia Baier
e024007
Development of teaching practice in lesson study: a phenomenological analysis
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676715
Ana Leticia Losano, Dario Fiorentini
e024008
Cultural appropriation of Lesson Study: perceptions and learnings of a university-school borderland community
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676742
Rodrigo Sychocki da Silva
e024009
Planning, action and reflection at PIBID: a Lesson Study with origami in light of the Didactic Suitability Criteria
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676780
Brahiam Ramírez, Soledad Estrella
e0240010
Perceptions of Lesson Study effectiveness in initial teacher training
PDF (Spanish) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676661
Bruno Barros dos Passos, Roberta D'Angela Menduni-Bortoloti
e024011
Perceptions of learning of those involved in the Lesson Study and Developmental Dyscalculia
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676516
Adriana Fátima de Souza Miola, Dieine Jaqueline Afonso
e024012
Lesson Study and the continuing training of mathematics teachers: some reflections
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676495
Fernanda Marcelle Miranda, Douglas da Silva Tinti
e024013
Lesson Study and Criteria of Didactic Suitability for reflection on teaching practice
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676497
Karina Alessandra Pessoa da Silva, Emerson Tortola
e024014
Lesson Study in a practice with mathematical modelling: articulations in continuing education
PDF (Portuguese) PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8676514
Yuriko Yamamoto Baldin, Guillermo Enrique Ramírez Montes, Regina da Silva Pina Neves, Luis Fabián Gutiérrez-Fallas
e024015
Brazil-Costa Rica collaboration in the construction of Lesson Study integrating teacher educators and future teachers of Mathematics
PDF (Portuguese) PDF PDF (Spanish)
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v32i00.8677101
View All Issues