Banner Portal
Distance education yes, but with which library?
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Distance learning
Libraries
Education

How to Cite

MOSTAFA, Solange Puntel. Distance education yes, but with which library?. RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 1–11, 2004. DOI: 10.20396/rdbci.v1i1.2085. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2085. Acesso em: 27 sep. 2024.

Abstract

Discusses the importance of the virtual library in distance learning of any course; for such the librarian must be an essential element in the Distance Learning team as he knows the sources and the ways of information organization, that makes possible to him to act as tutor also. The intervention of the librarian in the phase of planning of the course is recommended in such a way that the resultant library will be a product/process as important as the the rest of the curricular components and it should be customized according to the referred course. It emphasizes the management of information in educational sites, another model of Distance Learning in the continued formation of teachers. 

https://doi.org/10.20396/rdbci.v1i1.2085
PDF (Português (Brasil))

References

BREM, S.; ANDRÉA, J. Boyes Using critical thinking to conduct effective searches of online resources. Practical assessment, research & evaluation, v. 7, n. 7. Disponível em: http://ericae.net/pare/vetvn.asp?v=7&n=7. Acesso em: 30 abr. 2002.

CUENCA, A. M. B. O usuário final da busca informatizada: avaliação da capacitação no acesso a bases de dados em biblioteca acadêmica. Ciência da Informação, v. 28, n. 3, p. 293-301, 1999.

DONADEL, E. R. Serviços e produtos informacionais em educação a distância: uma visão analítica das bibliotecas brasileiras. 2002. Dissertação (Mestrado em Biblioteconomia e Ciência da Informação) - Pontificia Universidade Católica de Campinas, Campinas.

GÓIS, A. O. et al. Serviço de referência aos usuários EAD/UNISA. São Paulo, Fundação Escola de Sociologia e Polítca. Curso de Especialização em Gerência de Sistemas e Serviços de Informação. (Monografia de final de curso)

HERNÁNDEZ, F. Transgressão e mudança na educação: os projetos de

trabalho. Porto Alegre: Artmed, 1998. LANGE, E. P. S. Ensino a distância via www: a contribuição da Ciência da Informação na construção e comunicação do conhecimento. 2002. Dissertação (Mestrado em Biblioteconomia e Ciência da Informação) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas, Campinas.

LYOTARD, J-F. O pós-moderno. 3. ed. Rio de Janeiro: José Olympio, 1969. MORAN, J. M.; MASSETTO, M. T.; BEHRENS, M. A. Novas tecnologias e mediação pedagógica. Campinas: Papirus, 2000.

MOSTAFA, S. P. ; TERRA, M. Fontes eletrônicas de informação: novas formas de comunicação e de produção do conhecimento. São Paulo em perspectiva, São Paulo, v. 12, n .4, out./dez. 1998. Disponível em: http://www.geocities.com/spmostafa/bibliografia.html.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2004 Solange Puntel Mostafa

Downloads

Download data is not yet available.