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Roteiros de campo em Terræ Didatica para formar geólogos e outros profissionais de Ciências da Terra
Camadas horizontais, muito bem estratificadas, de siltitos da Formação Corumbataí, em corte da Rodovia SP-280, Pres. Castello Branco, porção central da pista capital-interior (Foto: C. D. R. Carneiro).
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Palavras-chave

Geólogos - Resenha. Roteiro de campo - Resenha

Como Citar

CARNEIRO, Celso Dal Ré. Roteiros de campo em Terræ Didatica para formar geólogos e outros profissionais de Ciências da Terra. Terrae Didatica, Campinas, SP, v. 14, n. 1, p. 80–83, 2018. DOI: 10.20396/td.v14i1.8652058. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/td/article/view/8652058. Acesso em: 16 abr. 2024.

Resumo

The December 2017 edition of Terræ Didatica includes two field trip guides that interest the subject of academic and professional training of geologists, geological engineers and other professionals in the broad area of Earth Sciences. One of them is briefly analyzed in this commentary, focusing the Serra do Espinhaço Meridional, in the Minas Gerais State (MG). The guide describes visiting points and rock expositions, which are specially important for understanding the stratigraphy and depositional systems of the Espinhaço Supergroup and Bambuí and Macaúbas Groups. Another guide of the same issue shows the relevance of an authentic didactic laboratory that includes open-air exhibitions and underground galleries for student training of courses in Mining or Geology: the Santa Luzia School Mine in the Paraíba State (PB).
https://doi.org/10.20396/td.v14i1.8652058
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