Abstract
I present here the extension project developed at the State University of Amazonas (UEA) with students of the Theater course entitled: “Storytellers: popular theater in animated ways in the community”, which has generated poetic experiences with children, young people and indigenous teachers from the Parque das Tribos indigenous community, Manaus.
References
CUNHA, Manuela Carneiro da. Cultura com aspas e outros ensaios. São Paulo: Cosacnaify, 2009.
LAGROU, Els. Arte indígena no Brasil: agência, alteridade e relação. Editor: Fernando Pedro da Silva; Coordenação: Fernando Pedro da Silva e Marília Andrés Ribeiro; Orientações Pedagógicas: Lucia Gouvêa Pimentel e William Resende Quintal. Belo Horizonte: Editora C / Arte, 2009.
MÜLLER, Regina Polo. As artes indígenas e a arte contemporânea. Textos escolhidos de cultura e arte populares, Rio de Janeiro, v.7, n.1, p. 7-18, mai. 2010.
PETIT, Michèle. Ler o mundo: Experiências de transmissão cultural nos dias de hoje. São Paulo: Editora 34, 2019.
PILETTI, Nelson; ROSSATO, Geovanio; ROSSATO, Solange Marques. Psicologia do desenvolvimento. São Paulo: Contexto, 2014.
RUBIM, Altaci Correa. O reordenamento político e cultural do povo Kokama: a reconquista da língua e do território além das fronteiras entre o Brasil e o Peru. 2016. Tese (Doutorado em Linguística), Universidade de Brasília, Brasília, DF.
SISTO, Celso. Textos e Pretextos sobre a Arte de Contar Histórias. Chapecó, SC: Argos, 2001.
VIDAL, Lux. Grafismo indígena: estudos de antropologia estética. 2. ed. – São Paulo: Studio Nobel: Fapesp, 2000.
ZUMTHOR. Paul. Performance, recepção e leitura. 2. ed. São Paulo: Cosac Naify, 2002.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Vanessa Benites Bordin