Abstract
I will deal with the by Cia. Labirinto de Teatro reflected, endorsed and experienced horizontal theater perspective which was elaborated over a decade with the International Festival of Art-Education Fronteiras Brasil, establishing a dialogue between art and community based on a work via sharing of experiences, which captures the principles of self-fiction as a poetic and political creative act.
References
BEUYS, J. Cada homem um artista. Porto: 7 Nós, 2011.
BOAL, A. Jogos para atores e não atores. 16. ed. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 2014.
CABALLERO, I. D. Cenários expandidos. (Re)presentações, teatralidades e performatividades. Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 15, p. 135-148, 2010. DOI: 10.5965/1414573102152010135. Disponível em:
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1414573102152010135. Acesso em: 22.08.2021.
EMICIDA. Principia. São Paulo: Nave – Laboratório Fantasma: 2019.
HOOKS, B. Ensinando a transgredir: a educação como prática da liberdade; trad. Marcelo Brandão Cipolla. São Paulo: Editora WMF Martins Fontes, 2013.
FERNANDES, S. Teatralidades Contemporâneas. São Paulo: Perspectiva, 2016.
FREIRE, P. Educação e atualidade brasileira. São Paulo: Cortez, 2001.
JACOPINI, J. Teatro Horizontal: ficções de si. Tese de Doutorado. Instituto de Artes, Unicamp, 2018. Disponível em: http://repositorio.unicamp.br/handle/REPOSIP/333263 acessado em: 28.07.2020
PARDO, A. L. A Teatralidade do Humano. São Paulo: Edições SESC SP, 2011.
SILVA, T. A produção social da identidade de da diferença. in: Identidade e diferença: a perspectiva dos estudos culturais. 4. ed. Petrópolis, RJ: Vozes, 2000.
SPERBER, S. Ficção e Razão: uma retomada das formas simples. São Paulo: Aderaldo & Rothschild: Fapesp, 2009.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Juliano Ricci Jacopini