Abstract
It is a theatrical text with a feminist voice, an ethical and aesthetic dialogue with Brazilian Modernism in the search for new images for the reinvention of a country. The text was staged in São Paulo in September and October 2022. It goes to Paris in November; And Lisbon, in December of the same year. Tarsila, a body-settlement of Brazilian Modernism, wakes up in the cosmos, in 2022. She needs to create a new image before being devoured by the voracity of the new Piaimã.
References
AMARAL, Aracy. A. Tarsila, sua obra e seu tempo. São Paulo: Editora 34, Edusp, 2010.
ANDRADE, Mário. Ode ao Burguês. In: De Paulicéia Desvairada a Café. São Paulo: Livraria Martins Editora S.A, 1986.
ANDRADE, Mário. Inspiração. In: De Paulicéia Desvairada a Café. São Paulo: Livraria Martins Editora S.A, 1986.
ANDRADE, Mário. Macunaíma. 1928
ANDRADE, Oswald. Manifesto Antropófago, 1928.
ANDRADE, Oswald. “Erro de português”. In: Obras completas, Volumes 6-7. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1972.
GILBERTO GIL. Metáfora. In: Um Banda Um (GILBERTO GIL). 1982.
LOBATO, Monteiro. “À propósito da exposição Malfatti”, Jornal O Estado de S. Paulo, 20 de dezembro de 1917.
ROUGET DE LISLE, Claude Joseph. La Marsellaise. 1792
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Viviane Costa Dias, Ferdinando Martins