Abstract
This experience report describes the creation of the Santa Rosa de Lima Memory Space, located in the city of Lages/SC, and discusses the relevance of historical preservation and memory. The creation process of the space since the objects until the presentation in the exposition, and the dificulties faced by the team, are describeds in this text. The work started in 2019, being complited in 2021.
References
BLOCH, Marc. Apologia da história, 2001, editora Zahar.
CASTANHO, Sérgio. 2016.
CHAGAS, Mário de Souza. Museália. Rio de Janeiro: JC Editora,1996.
ESTATUTO DOS MUSEUS. 2009.
FLORÊNCIO, S. R. Política de educação patrimonial no Iphan: diretrizes conceituais e ações estratégicas. Revista CPC, 14 (27esp), 55-89. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp55-89. 2019.
FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. São Paulo: Paz e Terra, 1987.
FREIRE, Paulo. Política e educação. 5ª ed. São Paulo: Cortez, 2001.
FUNDAÇÃO CATARINENSE DE CULTURA. Bens Tombados. Disponível em: https://www.cultura.sc.gov.br/a-fcc/patrimoniocultural/patrimonio-material/listagem-de-bens-tombados#lages. Acesso em: 22 jun. 2021.
HALBWACHS, Maurice. A Memória Coletiva. 2. ed. São Paulo - SP: Revista dos Tribunais LTDA, 1990. ISBN 85-7115-038-9.
MARX, Karl. A ideologia Alemã, 2007, editora Boitempo.
TOLENTINO, A. B. Educação patrimonial: reflexões e práticas. João Pessoa: Superintendência do Iphan na Paraíba, 2012.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Revista Arqueologia Pública