Banner Portal
EMERGINDO DA ILUSÃO REDUCIONISTA EM PSICOLINGUÍSTICA
PDF

Como Citar

ALBANO, Eleonora. EMERGINDO DA ILUSÃO REDUCIONISTA EM PSICOLINGUÍSTICA. Cadernos de Estudos Linguísticos, Campinas, SP, v. 12, p. 5–14, 2012. DOI: 10.20396/cel.v12i0.8636792. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8636792. Acesso em: 20 abr. 2024.

Resumo

-
https://doi.org/10.20396/cel.v12i0.8636792
PDF

Referências

ALBANO, E. 1986. "Fazendo sentido do som". Trabalho apresentado no IIº Encontro Nacional de Fonética e Fonologia, Brasília, UnB, setembro de 1986.

BOWERMAN, M. 1973. Early syntactic development. Cambridge: Cambridge University Press.

BRUNER, J. 1975. "The ontogenesis of speech acts". Journal of Child Language 2:1-19.

CAMAIONI, L. & C. de Lemos(org.) 1986. Questions on social explanation Piagetian themes revisited. Amsterdam: John Benjamins.

CARNEIRO, C. 1985. "Fatores culturais e aquisição de linguagem". Monografia apresentada para ingresso no programa de doutoramento em Linguística do IEL-UNICAMP.

DASCAL, M.; J. Borges Neto e E. Françozo. 1985. "Um novo modelo do velho molde: estudo crítico de recentes propostas psicolinguísticas de C.E. Osgood". Cadernos de Estudos Linguísticos 8: 151-185.

FERGUSON, C. & D. Slobin. (org.) 1973. Studies of Child Language Development. Nova Iorque: Holt, Rinehart & Winston.

FROMKIN, v. (org.). 1985. Phonetic linguistics: essays in honor of Peter Ladefoged. Nova Iorque: Academic Press.

GEBARA, E. 1984. The development of intonation and dialogue processes in two Brazilian children. Tese de doutoramento inédita, Universidade de Londres.

HALLE, M. & J.-R. Vergnaud. 1980. Journal of Linguistic Research 1(1): 83-105.

HAYES, J. (org.). 1970. Cognition and the development of language. Nova Iorque: Wiley.

LEMOS, C. 1979. "Adult-child interaction and the development of aspectual markers in Brazilian Portuguese". Trabalho apresentado na Child Language Conference, Nijmegen.

LEMOS, C. 1986. "Sintaxe no espelho". Cadernos de Estudos Linguísticos 10: 5-15.

MAIA, E. 1984. "Por uma Psicolinguística não-reducionista". Manuscrito inédito, IEL­ UNICAMP.

MAIA, E. 1985a. "O psicolinguista ressurreto". Curso de Letras do Centro de Ciências Humanas e Letras das Faculdades Integradas de Uberaba Aquisição da Linguagem, Série Estudos 11: 11-15.

MAIA, E. 1985b. "A dialética da gênese e do empréstimo na constituição da Psicolinguística". D.E.L.T.A., vol. 1, nº 1 e 2: 95-106.

MAIA, E. 1985c. "Dialogue sustention strategies and the adult’s view of phonological". In M. Dascal (org.) Dialogue: an interdisciplinary approach. Amsterdam: John Benjamins, 115-122.

MOORE, T. (org.) 1973. Cognitive development and the acquisition of language. Nova Iorque: Academic Press.

NELSON, K. (1973). Structure and strategy in learning to talk. Monographs of the Society for Research in Child Development, 38.

NEWPORT, E. 1982. "Taskspecificity in language learning? Evidence from speech perception and American Sign Language" In E. Wanner & L. Gleitman.

OCHS, E. & B.Schieffelin. (org.). 1979. Development, pragmatics. Nova Iorque: Academic Press.

OSGOOD, C. & T. Sebeok (org.) 1954. Psycholinguistics: a survey of theory and research problems. Journal of Abnormal and Social Psychology, 49 (suplemento).

PETERS, A. 1984. The units of language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

SCHAFFER, H. (org.) 1977. Studies in mother-infant interaction. Nova Iorque: Academic Press.

WALLON, H. 1942. De l’acte à la pensée. Paris: Flammarion.

WANNER, E. & L. Gleitman (org.) 1982. Language acquisition: state of the art. Cambridge: Cambridge University Press.

O periódico Cadernos de Estudos Linguísticos utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto.

Downloads

Não há dados estatísticos.