Banner Portal
DESENVOLVIMENTO DA CRIANÇA NA FASE DE LETRAMENTO
PDF

Como Citar

GUIMARÃES, Ana Maria de Mattos. DESENVOLVIMENTO DA CRIANÇA NA FASE DE LETRAMENTO. Cadernos de Estudos Linguísticos, Campinas, SP, v. 26, p. 103–110, 2012. DOI: 10.20396/cel.v26i0.8636815. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8636815. Acesso em: 20 abr. 2024.

Resumo

-
https://doi.org/10.20396/cel.v26i0.8636815
PDF

Referências

CORREA, Letícia M.S. Por que as orações relativas são de difícil compreensão para as crianças? DELTA São Paulo, 5(2): 133-1248, ago 1989.

GUIMARÃES, Ana M.M. O desenvolvimento da coesão: passagem do contexto ao texto. (Tese de doutorado, PUCRS, 1990)

INGRAM, David. First language acquisition. Cambridge, Um Press, 1989.

KARMILOFF SMITH, Annette. Language development after 5. In: FLETCHER & P. GARMAN M. (eds) Language acquisition. London. Cambridge Um Press, 1979

KARMILOFF SMITH, Annette. Some fundamental aspects of language developmente after five, In: FLETCHER P(ed). Studies in first language development. Cambridge Un Press, 1986.

MAC WHINNEY, B. The CHILDES Project: tools for analysing talk. Hillsdale, Erbaum, 1991.

PETERSON, Carole L. Mc CABE, Alyssa. Developmental psycholinguistis: three ways of looking at a child's narrative. New York, Plenum Press, 1983.

OCHS, Elinor. Planned and unplanned discourse. In: GIVON T. Syntax and semantics: discousse and sintax. New York, Academic Press, 1979.

ROMAINE, Susanne. Grammar and style in children narratives. Linguistics 23 (1): 83-104, 1985.

SNOW, C. The child language date exhange system Jornal of child language 12: 271-296, 1985.

STOEL-GAMMON C. & L. DUNN, c. Normal and disordered phonology in children. Baltimore, University Press, 1985.

O periódico Cadernos de Estudos Linguísticos utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto.

Downloads

Não há dados estatísticos.