Resumo
-Referências
CORREA, Letícia M.S. Por que as orações relativas são de difícil compreensão para as crianças? DELTA São Paulo, 5(2): 133-1248, ago 1989.
GUIMARÃES, Ana M.M. O desenvolvimento da coesão: passagem do contexto ao texto. (Tese de doutorado, PUCRS, 1990)
INGRAM, David. First language acquisition. Cambridge, Um Press, 1989.
KARMILOFF SMITH, Annette. Language development after 5. In: FLETCHER & P. GARMAN M. (eds) Language acquisition. London. Cambridge Um Press, 1979
KARMILOFF SMITH, Annette. Some fundamental aspects of language developmente after five, In: FLETCHER P(ed). Studies in first language development. Cambridge Un Press, 1986.
MAC WHINNEY, B. The CHILDES Project: tools for analysing talk. Hillsdale, Erbaum, 1991.
PETERSON, Carole L. Mc CABE, Alyssa. Developmental psycholinguistis: three ways of looking at a child's narrative. New York, Plenum Press, 1983.
OCHS, Elinor. Planned and unplanned discourse. In: GIVON T. Syntax and semantics: discousse and sintax. New York, Academic Press, 1979.
ROMAINE, Susanne. Grammar and style in children narratives. Linguistics 23 (1): 83-104, 1985.
SNOW, C. The child language date exhange system Jornal of child language 12: 271-296, 1985.
STOEL-GAMMON C. & L. DUNN, c. Normal and disordered phonology in children. Baltimore, University Press, 1985.
O periódico Cadernos de Estudos Linguísticos utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto.