Abstract
-References
ALBANO, E. (1986). Emergindo da ilusão reducionista em psicolinguística. Cadernos de Estudos Linguísticos, 12, 5-14.
BATES, E. (1976). Language and Context: the acquisition of pragmatic. New York: Academic Press.
FANTZ, R. L. (1962). The origin of form perceptions. In J. F. Rosenblith & W. Allinsmith (ed). The Causes of Behaviour: Readings in Child Development and Educational Psychology. Boston: Allyn and Bacon.
GONÇALVES, M. J. (1986). Em busca da gênese do Som-Voz e suas transformações na história de um ser Sujeito-Falante. Trabalho não publicado, IEL, Unicamp.
IRWIN, O. C. (1943). The activities of newborns infants. In R. G> Barker et al (ed). Child Behavior and Development. Nova Iorque. Mc Grow Hill.
JERSILD, A. T. (1946). Emotional development. In. L. Carmichael (ed). Manual of child psychology. Nova Iorque: Wiley.
LIER, M. F. de A. (1983). A constituição do interlocutor vocal. Dissertação de Mestrado. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.
MAIA, E. (1982). A Psicolinguística como fonte de renovação epistemológica para a linguística e a psicologia. Boletim da Abralin, 3, 128-140.
Mc BROWN, M. B. (1946). Maturation of Behavior. In. L. Carmichael (ed).Manual of Child Psychology. Nova Iorque.
OCHS, E. & B. SCHIEFFELIN (eds). (1979). Developmental Pragmatics. Nova Iorque: Academic Press.
PIAGET, J. (1963). La Construction du Réel chez L’Enfant. Delachaux et Niestlé, de Neuchâtel, Suiça.
PIAGET, J. (1964). La formation du Symbole chez L’Enfant: Imitation, jeu et Rêve, Image et Representation. Delachaux et Niestlé, de Neuchâtel, Suiça.
PIAGET, J. (1966). La Naissance de L’Inteligence chez L’Enfant. Delachaux et Niesté de Neuchatel, Suiça.
STARK, R. E. (1979). Prespeech segmental feature development. In. P. Fletcher & M. Garman (eds). Language Acquisition: Studies in First language Development. Cambridge: Cambridge University Press.
The journal CADERNOS DE ESTUDOS LINGUÍSTICOS is granted all the copyright related to the published works. The originals will not be returned. By virtue of being part of this public access journal, the articles are free to use, with their own attributions, in educational and non-commercial applications