Banner Portal
A FALA NA CONSTRUÇÃO DO PAPEL MATERNO: DISCUSSÃO PRELIMINAR
PDF (Português (Brasil))

Cómo citar

GAMA, Aglael Juliana Aparecida. A FALA NA CONSTRUÇÃO DO PAPEL MATERNO: DISCUSSÃO PRELIMINAR. Cadernos de Estudos Linguísticos, Campinas, SP, v. 14, p. 107–117, 2012. DOI: 10.20396/cel.v14i0.8636782. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8636782. Acesso em: 17 jul. 2024.

Resumen

-
https://doi.org/10.20396/cel.v14i0.8636782
PDF (Português (Brasil))

Citas

AINSWORTH, M. D. S., BELL, S. M.; STAYTON, D. J. (1971). Individual Differences in Strange Situation Behavior of One-Year-Olds. In H. R. Schaffer (ed). The Origins of Human Social Relations. Londres: Academic Press.

AINSWORTH, M. D. S., BELL, S. M.; STAYTON, D. J. (1974). Infant-Mother Attachment and Social Development: Socialization as a Product of Reciprocal Responsiveness to Signals. In M. P. M. Richards (ed). The integration of a Child into a Social World. Londres: Cambridge University Press.

ALBANO, E. (1986). Fazendo sentido do som. Trabalho apresentado no II Encontro Nacional de Fonética e Fonologia. Brasília UnB, setembro de 1986.

ALBANO, E. (1986). Emergindo da Ilusão reducionista em Psicolinguística. Cadernos de Estudos Linguísticos, 12, 5-14.

BATES, E. (1976) Language and Context: the Acquisition of Pragmatics. Nova Iorque: Academic Press.

BELL, S. M. (1970). The development of the concept of objetct as related to infant-mother attachment. Child Development, 41, 291-311.

BELL, S. M. Ainsworth, M. D. S. (1972). Infant Crying and Maternal Responsiveness. Child Development, 43, 1171-90.

CLARK, R. (1976). Some Even Simpler Ways to Learn to Talk. In. N. Waterson & C. Snow (eds). Development of Communication: Social and Pragmatic Factors in Language Acquisition. Londres Wiley.

de LEMOS, C. (1979). Adult-child interaction and the development of aspectual markers in Brazilian Portuguese. Trabalho apresentado na Child Language Conference Nijmegen.

de LEMOS, C. (1982). Sobre aquisição de linguagem e seu dilema (pedaço) original. Boletim da Abralim, 3, 97-126.

GAMA, A. J. A. (1986). As múltiplas representações da criança na fala da mãe. Trabalho não publicado. IEL, Unicamp.

LIER, M. F. (1983). A constituição do interlocutor vocal. Dissertação de Mestrado. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.

MAIA, E. (1981). Semantico-Pragmatic Factors in the Acquisition of Phonology. Comunicação apresentada na reunião annual da LSA, 20-30 de dezembro de 1981, Nova Iorque.

MAIA, E. (1982). A Psicolinguística como fonte de renovação epistemológica para a linguística e a psicologia, Boletim da Abralin, 3, 128-140.

OCHS, e. (1979). Transcription as theory. In E. Ochs & B. B. Schieffelin (eds). Development Pragmatics. Nova Iorque: Academic Press.

OLLER, D. K.; WIEMAN, L. A.; DOYLE, W. J.; ROSS, C. (1975). Infant babbling and speech. Journal of child language, 3, 1-11.

PALLADINO, R. R. R. 91982). As perguntas na estruturação do diálogo adulto-criança pequena. Dissertação de Mestrado. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.

SANDER, L. W. (1965). The longitudinal course of early mother-child interaction: Cross-case comparison in a sample of mother-child pairs. In B, M. Foss (ed). Determinants of infant behavior IV. Londres: Methuen & Co. Ltd.

WINNICOTT, D. W. (1958). The first year of life. Modern views on the emotional development.

WINNICOTT, D. W. (1960). The relationship of a mother to her baby at the beginning. In D. W. Winnicott. The family and Individual Development. Londres: Tavistock Publications, 1965.

Se otorgan a la Revista CADERNOS DE ESTUDOS LINGÜÍSTICOS todos los derechos de autor relativos a los trabajos publicados. No se devolverán los originales. En virtud de su aparición en esta revista de acceso abierto, los artículos son de uso gratuito, con la debida atribución, en aplicaciones educativas y no comerciales.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.