Banner Portal
O JOGO EXPERIMENTAL NA AVALIAÇÃO DA COMPETÊNCIA LINGUÍSTICA DE CRIANÇAS: O CASO DO "FECHAMENT0 ENTRE ORAÇÕES" NA COMPREENSÃO DE RELATIVAS
PDF

Como Citar

CORRÊA, Letícia Maria Sicuro. O JOGO EXPERIMENTAL NA AVALIAÇÃO DA COMPETÊNCIA LINGUÍSTICA DE CRIANÇAS: O CASO DO "FECHAMENT0 ENTRE ORAÇÕES" NA COMPREENSÃO DE RELATIVAS. Cadernos de Estudos Linguísticos, Campinas, SP, v. 21, p. 79–96, 2012. DOI: 10.20396/cel.v21i0.8636880. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8636880. Acesso em: 17 jul. 2024.

Resumo

-
https://doi.org/10.20396/cel.v21i0.8636880
PDF

Referências

BADDELEY, A. (1981) The concept of working memory: A view of its current state and probable future development. Cognition, 10, 17-23.

BADDELEY, A. (1986) Working memory. Oxford: Clarendon Press.

BOWERMAN, M. (1979) The acquisition of complex sentences. Em P. Fletcher e M. Garman (eds.) Studies in Language Acquisition. Cambridge: C.U.P.

CORRÊA, L.M.S. (1982) Strategies in the acquisition of Relative Clauses. Em I. Aitchison e N. Harvey (eds.) Working Papers of the London Psycholinguistics Research Group., Vol. 4.40-56.

CORRÊA, L.M.S. (1986) On the Comprehension of Relative Clauses: a developmental study with reference to Portuguese. Unp. doctoral dissertation, University of London.

CORRÊA, L.M.S. (1989a) Por que orações relativas são de difícil compreensão para as crianças? D.E.L.T.A. Vol. 5, nº 2, 133-148.

CORRÊA, L.M.S. (1989b) O papel da função paralela em estratégias de processamento. Trabalho apresentado do GT de Psicolinguística do IV Encontro Nacional da ANPOLL, São Paulo.

CORRÊA, L.M.S. (a sair) Habilidades metacognitivas na compreensão de orações relativas.

FLORES d'ARCAIS, G.B. e R. Schreuder. (1983) The process of language understanding: a few issues in contemporary psycholinguistics. Em G.B. Flores d'Arcais e R. I. Jarvella (ed.) The Process of Language Understanding. Chichester: John Wiley and Sons.

GOODLUCK, H. e S. Tavakolian. (1982) Competence and processing in children's grammar of Relative Clauses. Cognition, 11, 1-27.

KARMILOFF-SMITH, A. (1979) A Functional Approach to Child Language. Cambridge: CUP.

SHELDON A. (1974) The role of parallel function in the acquisition of relative clauses in English. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 13, 272-281.

TAVAKOLIAN, S. (1981) The conjoined clause analysis of relative clauses. Em S.L. Tavakolian (ed.), Language Acquisition and Linguistic Theory, Cambridge, Mass: MIT Press.

O periódico Cadernos de Estudos Linguísticos utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto.

Downloads

Não há dados estatísticos.