Abstract
“Ecos de Cor e Cór” was a theatre show starring dozens of teachers from public schools. The work is a result of a scenic creation process in which stunts, masks, music and scenographic materials have created a dramaturgy inspired by the Biology of Love, associating Art with Environmental Education in a transversal way.References
BARBA, Eugenio; SAVARESE, Nicola. A arte secreta do ator: Dicionário de antropologia teatral. São Paulo: Hucitec Ed. da Unicamp, 1995. ISBN 85.268.0323-9.
BOAL, Augusto. Teatro do Oprimido e outras poéticas políticas – 8ª ed. – Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 2008. ISBN 978-85-200-0265-0.
BRECHT. Bertold. Teatro dialético: Ensaios. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1967.
BRECHT. Bertold. La política en el teatro. Editorial Alfa Argentina: Buenos Aires, 1972.
CAMAROTTI, Marco. A linguagem no teatro infantil. Recife: UFPE, 2005.
DE MARINIS, Marco. En busca del actor y del espectador. Comprender el teatro II. Buenos Aires: Galerna, 2005. ISBN 950-556-475-9.
FREIRE, PAULO. Pedagogia do Oprimido. 17ª edição. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1994.
FURNO, Malu. Brasileco: o início da aventura. Porto Alegre: Eco Brasil Produções, 2010. ISBN 978-85-906491-2-0.
GIL, João Pedro Alcantara. Para além do jogo. Tese (Doutorado). Universidade Federal de Santa Maria. Programa de Pós-Graduação em Educação, Santa Maria, 1999.
JUGUERO, Viviane. Bando de Brincantes: um caminho dialético no teatro para crianças. Dissertação (mestrado). Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas, Porto Alegre, 2014.
MATURANA, Humberto; VERDE-ZOLLER, Gerda. Amar e Brincar. São Paulo:Palas Athena, 2004. ISBN 978-7242-048-7.
PAVIS, Patrice. A análise dos espetáculos. São Paulo: Perspectiva, 2010. ISBN 978-85-273-0396-5.
PUPO, Maria Lúcia de Souza Barros. No reino da desigualdade: Teatro infantil em São Paulo nos anos setenta. São Paulo: Pespectiva, 1991. ISBN 85-273-0048-6.
VERSIANI, Daniela Beccaccia. Autoetnografia: uma alternativa conceitual. Letras de Hoje, v. 37, n. 4, 2013.
UBERSFELD, Anne. Para ler o teatro. São Paulo: Perspectiva, 2010. ISBN 978-85-273-0732-1.
Conceição / Conception uses the Creative Commons (CC) license, thus preserving the integrity of articles in an open access environment. The journal allows the author to retain publication rights without restrictions.