Banner Portal
Ecos de Cor e Cór: report of a transverse scenic experience
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH

Keywords

Dramaturgy. Performing arts. Environmental education.

How to Cite

JUGUERO, Viviane Rosa. Ecos de Cor e Cór: report of a transverse scenic experience. Conceição/Conception, Campinas, SP, v. 6, n. 2, p. 135–161, 2017. DOI: 10.20396/conce.v6i2.8648543. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/conce/article/view/8648543. Acesso em: 17 jul. 2024.

Abstract

“Ecos de Cor e Cór” was a theatre show starring dozens of teachers from public schools. The work is a result of a scenic creation process in which stunts, masks, music and scenographic materials have created a dramaturgy inspired by the Biology of Love, associating Art with Environmental Education in a transversal way.
https://doi.org/10.20396/conce.v6i2.8648543
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH

References

BARBA, Eugenio; SAVARESE, Nicola. A arte secreta do ator: Dicionário de antropologia teatral. São Paulo: Hucitec Ed. da Unicamp, 1995. ISBN 85.268.0323-9.

BOAL, Augusto. Teatro do Oprimido e outras poéticas políticas – 8ª ed. – Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 2008. ISBN 978-85-200-0265-0.

BRECHT. Bertold. Teatro dialético: Ensaios. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1967.

BRECHT. Bertold. La política en el teatro. Editorial Alfa Argentina: Buenos Aires, 1972.

CAMAROTTI, Marco. A linguagem no teatro infantil. Recife: UFPE, 2005.

DE MARINIS, Marco. En busca del actor y del espectador. Comprender el teatro II. Buenos Aires: Galerna, 2005. ISBN 950-556-475-9.

FREIRE, PAULO. Pedagogia do Oprimido. 17ª edição. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1994.

FURNO, Malu. Brasileco: o início da aventura. Porto Alegre: Eco Brasil Produções, 2010. ISBN 978-85-906491-2-0.

GIL, João Pedro Alcantara. Para além do jogo. Tese (Doutorado). Universidade Federal de Santa Maria. Programa de Pós-Graduação em Educação, Santa Maria, 1999.

JUGUERO, Viviane. Bando de Brincantes: um caminho dialético no teatro para crianças. Dissertação (mestrado). Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas, Porto Alegre, 2014.

MATURANA, Humberto; VERDE-ZOLLER, Gerda. Amar e Brincar. São Paulo:Palas Athena, 2004. ISBN 978-7242-048-7.

PAVIS, Patrice. A análise dos espetáculos. São Paulo: Perspectiva, 2010. ISBN 978-85-273-0396-5.

PUPO, Maria Lúcia de Souza Barros. No reino da desigualdade: Teatro infantil em São Paulo nos anos setenta. São Paulo: Pespectiva, 1991. ISBN 85-273-0048-6.

VERSIANI, Daniela Beccaccia. Autoetnografia: uma alternativa conceitual. Letras de Hoje, v. 37, n. 4, 2013.

UBERSFELD, Anne. Para ler o teatro. São Paulo: Perspectiva, 2010. ISBN 978-85-273-0732-1.

Conceição / Conception uses the Creative Commons (CC) license, thus preserving the integrity of articles in an open access environment. The journal allows the author to retain publication rights without restrictions.

Downloads

Download data is not yet available.