Banner Portal
The invitations poetics and the trans/formative performativities
PDF (Português (Brasil))
PDF (ENGLISH) (Português (Brasil))

Keywords

Invitation Poetics
Performativity
Trans/formative

How to Cite

MORAES, Janaína. The invitations poetics and the trans/formative performativities. Conceição/Conception, Campinas, SP, v. 8, n. 2, p. 205–218, 2019. DOI: 10.20396/conce.v8i2.8656067. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/conce/article/view/8656067. Acesso em: 17 jul. 2024.

Abstract

On this writing I share a few thoughts about an Invitation Poetics as a trans/formative performativity field’s agent. Trans/formation as the formation that occurs in the transit. Scaping places. Displacement. Being artist, educator, researcher. Being student, investigator. The teaching, the creating. The practice, the theory. Transitioning by autonomous yet shared journeys. In that way, I point out some challenges of po/ethically operating in the viewpoint of shared desires.

https://doi.org/10.20396/conce.v8i2.8656067
PDF (Português (Brasil))
PDF (ENGLISH) (Português (Brasil))

References

FABIÃO, Eleonora. Performance e teatro: poéticas e políticas da cena contemporânea, Sala Preta, São Paulo: PPG-Artes Cênicas/USP, n. 8, 2008, pp. 235-246. Disponível em: http://www.revistas.usp.br/salapreta/article/view/57373/60355. Acesso em: 18 jul. 2019.

FERNANDES, Silvia. Teatralidade e performatividade na cena contemporânea. Repertório. Salvador: PPG-Artes Cênicas/UFBA, v. 16, 2011, pp. 11-23. Disponível em:https://portalseer.ufba.br/index.php/revteatro/article/view/5391. Acesso em 18 jul. 2019.

FOLEY, Cindy. Teaching art or teaching to think like an artist? TEDXColumbus., 2014. Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=ZcFRfJb2ONk. Acesso em 15 nov. 2018.

GARCÉS, Marina. Un mundo común. Editor digital: marianico_elcorto. ePub base r1.1, 2013. Disponível em: http://epubgratis.net. Acesso em: 10 jun. 2019.

LAROSSA, Jorge. Tremores: escritos sobre experiência. Tradução: Cristina Antunes, João Wanderley Geraldi. 1ª ed. Belo Horizonte: Autêntica Editora, 2014.

MANNING, Erin. The minor gesture. Durham : Duke University Press, 2016.

MARQUES, Isabel A. Linguagem da dança: arte e ensino. 1 ed. São Paulo: Digitexto, 2010.

MUNDIM, Ana Carolina. O que é coreografia? In: A cena em foco: artes coreográficas em tempos líquidos/ Marcia ALMEIDA (Org.) ; Susi Weber ... [et al.]. Brasília: Editora IFB, 2015.

TRIDAPALLI, Gladistoni. Aprender investigando: a educação em dança é criação compartilhada. Salvador, 2008. Dissertação (Mestrado em Dança) - Programa de Pós- Graduação em Dança, Escola de Dança, Universidade Federal da Bahia - UFBA, 2008.

VILLAR, Fernando Pinheiro. Algo mais sobre performance, teatro e teatro performance – sangrando o “performão”. In: BEIGUI, Alex e BRAGA, Bya (Org.). Treinamentos e modos de existência. Natal: EDUFRN, 2013. Pp. 127-162.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2020 Janaína Moraes

Downloads

Download data is not yet available.