Banner Portal
Human rights in everyday poetics
PDF (Português (Brasil))
PDF

Keywords

Performing arts and human rights
Performance programs
University life.

How to Cite

OLIVEIRA, Erika Carolina Cunha Rizza de; ANDRAUS, Mariana Baruco Machado. Human rights in everyday poetics: inflections unveiled by performing programs. Conceição/Conception, Campinas, SP, v. 8, n. 1, p. 55–68, 2019. DOI: 10.20396/conce.v8i1.8656187. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/conce/article/view/8656187. Acesso em: 17 aug. 2024.

Abstract

This paper reports a teaching experience in a discipline offered by the authors to the Dance Undergraduate Course and in the Performing Artes Graduate Program of the University of Campinas (Unicamp) during the first semester of 2019. It was a discipline offered jointly for two classes, undergraduate and graduate, in which a series of performance programs were carried out at the university campusin order to carry out actions in the field of performance that could promote dialogue between politically divergent. It was hypothesized that a non-challenging, but an embracing approach to campuscontradictions, has the potential to help the campuscommunity prepare to rethink becoming, in a sensitive way.

https://doi.org/10.20396/conce.v8i1.8656187
PDF (Português (Brasil))
PDF

References

BHARUCHA, Rustom. Viajando através do interculturalismo: do pós-colonial ao presente global. Ouvirouver, v. 13, n. 1, jan./jun 2017, p. 12-23. Disponível em: http://www.seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/37801. Acesso em: 25 jan. 2019.

BRASIL. Constituição (1988). Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília, DF: Senado Federal: Centro Gráfico, 1988. 292 p. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/Constituicao/Constituicao.htm. Acesso em: 31 mai. 2019.

FABIÃO, Eleonora. Programa performativo: o corpo-em-experiência. ILINX – Revista do LUME, n. 4, dez. 2013. Disponível em: https://www.cocen.unicamp.br/revistadigital/index.php/lume/article/view/276. Acesso em: 20 abr. 2019.

FREITAS NETO, José Alves de. Hannah Arendt: a capacidade de julgar. Disponível em: https://www.institutocpfl.org.br/podcast/hannah-arendt-a-capacidade-de-julgar-com-jose-alves-de-freitas-neto/. Acesso em: 10 fev. 2019.

NAÇÕES UNIDAS - BRASIL. Declaração Universal de Direitos Humanos. Disponível em: https://nacoesunidas.org/wp-content/uploads/2018/10/DUDH.pdf. Acesso em: 31 mai. 2019.

OBSERVATÓRIO DE DIREITOS HUMANOS (ODH). Homepage do Observatório de Direitos Humanos da Universidade Estadual de Campinas. Disponível em: http://www.odh.unicamp.br/. Acesso em: 02 ago. 2019.

OBSERVATÓRIO DE DIREITOS HUMANOS (ODH). Disciplinas. Disponível em: http://www.odh.unicamp.br/disciplinas. Acesso em: 02 ago. 2019b.

RABELO, Antônio Flávio Alves. Programas performativos de escrita: procedimentos de ampliação da complexidade afetiva dos corpos. Linha Mestra, n. 27, ago-dez 2015. Disponível em: https://linhamestra27.files.wordpress.com/2016/02/37a_antonio_flavio_alves_rabelo_programas_performativos_de_escrita.pdf. Acesso em: 10 mar. 2019

SANTOS, Boaventura de Sousa. Se Deus fosse um ativista de direitos humanos. São Paulo: Cortez, 2014.

SILVA, Caroline Trennepohl. Fundamentação pública e Direitos Humanos em John Rawls. Anais do I Congresso Internacional de Filosofia Moral e Política da Universidade Federal de Pelotas (2011). Disponível em: http://cifmp.ufpel.edu.br/anais/2/cdrom/mesas/mesa12/01.pdf. Acesso em: 13 mar. 2019.

SUGIMOTO, Luiz; ALVES FILHO, Manuel. Unicamp assina Cátedra para Refugiados e Pacto Universitário em Direitos Humanos. Jornal da Unicamp (edição especial). Disponível em: https://www.unicamp.br/unicamp/ju/noticias/2017/10/19/unicamp-assina-catedra-para-refugiados-e-pacto-universitario-em-direitos. Acesso em: 02 ago. 2019.

Conceição / Conception uses the Creative Commons (CC) license, thus preserving the integrity of articles in an open access environment. The journal allows the author to retain publication rights without restrictions.

Downloads

Download data is not yet available.