Abstract
This article approaches aspects of the relationship between artistic form and social form, also unfolding the articulation between testimony and point of view in the theatrical scene and in particular the practice of a “black theater”, in the outline of a notion of writing and analysis, which is a fugigraphy.
References
André Lepecki, Coreopolítica e coreopolícia. Revista Ilha, Florianóplis, v. 13, n. 1, jan./jun., 2011.
FABIÃO, Eleonora; Schneider Alcure, Adriana, Janelas Abertas: Conversas sobre arte, política e vida, Rio de Janeiro: Cobogó, 2023, pp. 56-76.
Luiz Roberto Salinas Fortes, Retrato Calado, São Paulo: Cosac Naify, 2012.
Machado de Assis, “Pai contra mãe”, in Obra completa em quatro volumes, volume 2, organização de Aluízio Leite Neto, Ana Lima Cecílio, Heloísa Jahn, Rio de Janeiro: Nova Aguilar, 2008.
Marilena Chauí, “Conformismo e resistência: aspectos da cultura popular no Brasil”, in Conformismo e resistência, Escritos de Marilena Chauí – volume 4, Belo Horizonte/São Paulo: Autêntica/Fundação Perseu Abramo, 2014, pp. 146-147.
Mário de Andrade, Macunaíma, o herói sem nenhum caráter, estabelecimento de texto por Telê Ancona Lopes e Tatiana Longo Figueiredo, Rio de Janeiro: Agir, 2007, p. 214.
MOMBAÇA, Jota. Não vão nos matar agora. Rio de Janeiro: Cobogó, 2021, que abriu a coleção Encruzilhada, que coordeno.
Roland, Barthes, Mitologias, tradução de Rita Buongermino e Pedro de Souza, São Paulo: DIFEL, 1982.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Conceição/Conception