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The scenic composition of axé's narratives of an african queen in my man's body
Imagem no centro da página: roupas femininas penduradas em um varal. No centro, uma pilha de roupas amontoadas. Ao fundo, uma projeção de céu nublado. Em cima da imagem, lê-se Pitágoras 500 - Revista de Estudos Teatrais do Departamento de Artes Cênicas. Volume 11. Número 2. Jul-Dez 2021. Embaixo da imagem, lê-se Gêneros na Cena Teatral. O fundo da página como um todo é na cor lilás.
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Keywords

Queen Nzinga
Creation process
Afro-brazilian corporeality

How to Cite

SALES, Jonas. The scenic composition of axé’s narratives of an african queen in my man’s body: paths!?. Pitágoras 500, Campinas, SP, v. 11, n. 2, p. 145–157, 2021. DOI: 10.20396/pita.v11i2.8667114. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/pit500/article/view/8667114. Acesso em: 19 may. 2024.

Abstract

In this essay, a proposition of composition for the scene of a female character in a “masculine” body is presented. It covers the story of Queen Nzinga and her contribution to the process of creating the character in the scene's artist's body. Pathways for Axé's discoveries are sought in dialogues with Afro-Brazilian body matrices as a reference for connection with the ancestry in the scene.

https://doi.org/10.20396/pita.v11i2.8667114
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Copyright (c) 2021 Jonas Sales

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