Abstract
This article proposes an analysis of the play Tristeza e Alegria na Vida das Girafas based on the existing dramaturgical relationship, and its multiple possibilities of reading, in the scenic development of a child-character who plays the role of guardian of memory and agent of agitation of a social and moral conflict in a capitalist society.
References
PAVIS, Patrice. Dramaturgie et postdramaturgie. Critical Stages, 9, Fevereiro. 2014. Disponível em: http://www.critical-stages.org/9/dramaturgie-et-postdramaturgie/. Acesso em: 21 abr. 2022.
RODRIGUES, Tiago. Três dedos abaixo do joelho/ Tristeza e alegria na vida das girafas/ Coro dos amantes. Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra, 2013. 120p.
RODRIGUES, Tiago. Uma cerejeira num café, a autobiografia de Tiago Rodrigues. Jornal de Letras, 13 de Julho. 2021. Disponível em: https://visao.sapo.pt/jornaldeletras/2021-07-13-uma-cerejeira-num-cafe-a-autobiografia-de-tiago-rodrigues/. Acesso em: 23 abr. 2022.
RYNGAERT, Jean-Pierre. Ler o teatro contemporâneo. São Paulo: Martins Fontes, 1998. 252p.
SARAMAGO, José. A maior flor do mundo. Lisboa: Caminho, 2001. 30p.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Daniel Rocha, Christine Zurbach