Banner Portal
The artistic pedagogical view at the Qualification Program in Arts of the State of São Paulo
Capa de Gian Carlo Guadagnin.
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Cartography
Project elaboration
Pedagogical curatorship

How to Cite

ZANCOPÉ, Fernanda; KOPELMAN, Isa Etel. The artistic pedagogical view at the Qualification Program in Arts of the State of São Paulo. Pitágoras 500, Campinas, SP, v. 12, n. 00, 2022. DOI: 10.20396/pita.v12i00.8670994. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/pit500/article/view/8670994. Acesso em: 27 sep. 2024.

Abstract

As a reflection of my work in the curatorial team of the Qualification in Arts Program (Theatre) in the State of São Paulo, the article proposes the examination of some issues involving the development of the artistic project of the participating groups, from their initial goal to the effective realization in the creative journey. It is about examining the expectations and the idealization of these projects through a reflection supported by the cartographic methodology.

https://doi.org/10.20396/pita.v12i00.8670994
PDF (Português (Brasil))

References

PASSOS, Eduardo; KASTRUP, Virgínia; ESCÓSSIA, Liliana da. (Orgs.). Pistas do método da cartografia: Pesquisa-intervenção e produção de subjetividade – Porto Alegre: Sulina, 2009.

RAMOS, Luiz Fernando (Org.). Arte e ciência: abismo de rosas. São Paulo: Abrace, 2012. 256 p. Acesso em 24-01-2021: http://portalabrace.org/impressos/2_arte_e_ciencia_abismo_de_rosas.pdf.

ROLNIK, Suely. Cartografia sentimental: transformações contemporâneas do desejo/ Suely Rolnik. – 2ª edição, Porto Alegre: Sulina; Editora da UFRGS, 2016.

ROLNIK, Suely. Esferas da Insurreição: notas para uma vida não cafetinada/ Suely Rolnik. – 2ª edição, São Paulo: n-1 edições, 2019.

SILVA, André de Araújo. Indicadores culturais: a experiência do projeto Ademar Guerra. 2017. Dissertação (Mestrado em Cultura e Informação) - Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, São Paulo, 2017. Doi:10.11606/D.27.2018.tde-11012018-153440. Acesso em: 2022-08-21.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Fernanda Zancopé, Isa Etel Kopelman

Downloads

Download data is not yet available.