Banner Portal
Transits on single arrow breath
Capa de Gian Carlo Guadagnin.
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Storytelling
Yoruba mythology
Theater game

How to Cite

BORGES, Lígia. Transits on single arrow breath: between the teacher-narrator and the children. Pitágoras 500, Campinas, SP, v. 12, n. 00, p. e022011, 2022. DOI: 10.20396/pita.v12i00.8671270. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/pit500/article/view/8671270. Acesso em: 27 sep. 2024.

Abstract

The article reports some processes in which a Yoruba mith was blown in narrative performances. From adaptation to game processes with a group of 7 and 8 years old children in a public school for the integration of artistic languages in São Paulo (EMIA). In the story, Oxotocanxoxô, the one-arrow hunter, hits the scary bird, saves humanity and is transformed into Oxossi, the people´s hunter.

https://doi.org/10.20396/pita.v12i00.8671270
PDF (Português (Brasil))

References

AZEVEDO, Ricardo. Abençoado & Danado do Samba: Um estudo sobre o discurso popular. São Paulo: Edusp, 2013. 784p.

PUPO, Maria Lúcia de Souza Barros. Entre o mediterrâneo e o atlântico, uma aventura teatral. São Paulo: Perspectiva, 2005. 152 p.

PRANDI, Reginaldo. Ifá, o Adivinho. São Paulo: Companhia das Letrinhas, 2002. 64p.

PRANDI, Reginaldo. Mitologia dos Orixás. São Paulo: Companhia das Letras, 2001. 592p.

SPOLIN, Viola. Improvisação para o Teatro. Tradução de Ingrid Dormien Koudela e Eduardo José de Almeida. São Paulo: Perspectiva, 1992. 356 p.

SPOLIN, Viola. O jogo teatral no livro do diretor. Tradução de Ingrid Dormien Koudela e Eduardo Amos. São Paulo: Perspectiva, 2001. 156 p.

VERGER, Pierre Fatumbi. Lendas Africanas dos Orixás. Tradução de Maria Aparecida da Nóbrega.Salvador: Corrupio, 1997. 105 p.

VENANT, Jean-Pierre. O universo, os deuses, os homens. Tradução de Rosa Freire Aguiar. São Paulo: Cia. das Letras, 2000. 3214 p.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Lígia Borges

Downloads

Download data is not yet available.