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Trajetórias de professores da Educação Profissional
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Como Citar

SOUZA, Aparecida. Trajetórias de professores da Educação Profissional. Pro-Posições, Campinas, SP, v. 16, n. 3, p. 195–211, 2016. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643685. Acesso em: 28 abr. 2024.

Resumo

O texto analisa as trajetórias profissionais de professores que trabalham em duas escolas técnicas públicas do Estado de São Paulo, com o objetivo de melhor compreender as mudanças nas formas de racionalização do trabalho em educação. As transformações decorrentes dos processos de reestruturação das atividades produtivas provocaram mudanças não somente no mercado de trabalho, mas também no emprego e no lugar dos professores na sociedade.

Abstract:

This text brings an analysis of professional stories of teachers who work in two public technical schools in the state of São Paulo, with the purpose of better understanding the changes in the ways of rationalizing work in education. The transformations coming from the restructuring of productive activities have caused changes in the job market and in teachers’ function and place in society.

Key words: Professional courses. Technical schools. Teachers’ occupation and work. Poor working conditions. Work relationships

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