Banner Portal
UMA ABORDAGEM INTERACIONISTA NO ESTUDO DO DESENVOLVIMENTO DA COMUNICAÇÃO GESTUAL EM CRIANÇAS DEFICIENTES
PDF (Português (Brasil))

How to Cite

PEREIRA, Maria Cristina da C. UMA ABORDAGEM INTERACIONISTA NO ESTUDO DO DESENVOLVIMENTO DA COMUNICAÇÃO GESTUAL EM CRIANÇAS DEFICIENTES. Cadernos de Estudos Linguísticos, Campinas, SP, v. 5, p. 61–72, 2012. DOI: 10.20396/cel.v5i0.8636626. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8636626. Acesso em: 18 jul. 2024.

Abstract

-
https://doi.org/10.20396/cel.v5i0.8636626
PDF (Português (Brasil))

References

BRUNER, J.S. (1975) The ontogenesis of speech acts. J. Child Lang. 2 (1-9).

CASELLI, M.C., Ossella, T. & Volterra, V. (1981) Gesti, segni e parole a due anni. Comunicação apresentada no I Congresso sobre Comunicação Não-Verbal, Roma, CNR, 22-24, abril de 1981.

De LEMOS, C.T.G. (1979) Adult-child interaction and the Development of Aspectual markers in Brazilian Portuguese. Trabalho apresentado na Conferência sobre linguagem infantil, Nijmegen.

De LEMOS, C.T.G. (in press) Specularity as a constitutive process in dialogue and language acquisition. A ser publicado em: Camaioni, L. e de Lemos, C.T.G. (Org.) Questions on Social Explanation. Amsterdam: John Benjamins.

De LEMOS, C.T.G. (1982) Sobre aquisição de linguagem e seu dilema (pecado) original Trabalho apresentado na Mesa-Redonda "Psicolinguística: riquezas e dilemas na teoria e na prática". 34º Reunião Anual da Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência, 9 de julho de 1982.

FELDMAN, H.; Goldin-Meadow, S. & Gleitman, L. (1978) Beyond Herodotus: The creation of language by linguistically deprived deaf children. In A. Lock (ed.), Action, gesture and symbol: The emergence of language. New York: Academic Press.

GOLDIN-MEADOW, S. (1979) Structure in a manual communication system without a conventional language model: Langiage without a helping hand. In Whitaker, H. & Whitaker, H.A. (eds.) Studies in neuro-linguistics. New York: Academic Press.

LENNEBERG, E. (1967) Biological foundations of language. New York: Wiley.

MOORES, D.F. (1979) Educating the Deaf. Psychology, principles and practices. Boston: Houghton Mifflin.

SCOLLON, H.R. (1979) A Real Early Stage: an Unzippered Condensation of a Dissertation on Child Language. In E. Ochs e B. Schieffelin (org.) Developmental Pragmatics. New York: Academic Press.

TERVOORT, R.T. Esoteric symbolism in the communication behaviour of young deaf children (1961) American Annals Deaf, 106, 436-480.

The journal CADERNOS DE ESTUDOS LINGUÍSTICOS is granted all the copyright related to the published works. The originals will not be returned. By virtue of being part of this public access journal, the articles are free to use, with their own attributions, in educational and non-commercial applications

Downloads

Download data is not yet available.