Resumo
-Referências
BRUNER, J.S. (1975) The ontogenesis of speech acts. J. Child Lang. 2 (1-9).
CASELLI, M.C., Ossella, T. & Volterra, V. (1981) Gesti, segni e parole a due anni. Comunicação apresentada no I Congresso sobre Comunicação Não-Verbal, Roma, CNR, 22-24, abril de 1981.
De LEMOS, C.T.G. (1979) Adult-child interaction and the Development of Aspectual markers in Brazilian Portuguese. Trabalho apresentado na Conferência sobre linguagem infantil, Nijmegen.
De LEMOS, C.T.G. (in press) Specularity as a constitutive process in dialogue and language acquisition. A ser publicado em: Camaioni, L. e de Lemos, C.T.G. (Org.) Questions on Social Explanation. Amsterdam: John Benjamins.
De LEMOS, C.T.G. (1982) Sobre aquisição de linguagem e seu dilema (pecado) original Trabalho apresentado na Mesa-Redonda "Psicolinguística: riquezas e dilemas na teoria e na prática". 34º Reunião Anual da Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência, 9 de julho de 1982.
FELDMAN, H.; Goldin-Meadow, S. & Gleitman, L. (1978) Beyond Herodotus: The creation of language by linguistically deprived deaf children. In A. Lock (ed.), Action, gesture and symbol: The emergence of language. New York: Academic Press.
GOLDIN-MEADOW, S. (1979) Structure in a manual communication system without a conventional language model: Langiage without a helping hand. In Whitaker, H. & Whitaker, H.A. (eds.) Studies in neuro-linguistics. New York: Academic Press.
LENNEBERG, E. (1967) Biological foundations of language. New York: Wiley.
MOORES, D.F. (1979) Educating the Deaf. Psychology, principles and practices. Boston: Houghton Mifflin.
SCOLLON, H.R. (1979) A Real Early Stage: an Unzippered Condensation of a Dissertation on Child Language. In E. Ochs e B. Schieffelin (org.) Developmental Pragmatics. New York: Academic Press.
TERVOORT, R.T. Esoteric symbolism in the communication behaviour of young deaf children (1961) American Annals Deaf, 106, 436-480.
O periódico Cadernos de Estudos Linguísticos utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto.