Banner Portal
A SINTAXE NO ESPELHO
PDF (Português (Brasil))

How to Cite

LEMOS, Cláudia Thereza Guimarães. A SINTAXE NO ESPELHO. Cadernos de Estudos Linguísticos, Campinas, SP, v. 10, p. 5–15, 2012. DOI: 10.20396/cel.v10i0.8636714. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8636714. Acesso em: 30 jun. 2024.

Abstract

-
https://doi.org/10.20396/cel.v10i0.8636714
PDF (Português (Brasil))

References

BALDWIN, J. M. (1899) Interpretation sociale et morale des principes developpementmental. Paris: Alcan.

BLOOM, L. (1970) Language development: Form and function in emerging grammars. Cambridge, Mass., The MIT Press.

BORGES NETO, J. (1985) Schlesinger e a hipótese da assimilação semântica. In série Estudos, 11 (19-31)

CHOMSKY, N. (1965) Aspects of the Theory of Syntax. Cambridge, Mass.: The MIT Press.

De CASTRO CAMPOS, M. F. (1985) Processos dialógicos e construção de inferências e justificativas na acquisição de linguagem. Tese de Doutoramento inédita, Unicamp.

de LEMOS, C. T. G. (1982) Sobre Aquisição de linguagem e seu dilema (pecado) original. Boletim da ABRALIN, 3

de LEMOS, C. T. G. (no prelo) Interacionismo e aquisição de linguagem. A sair in DELTA.

FIGUEIRA, R. A. (1985) Causatividade: um estudo longitudinal suas manifestações no processo de aquisição do português por uma criança. Tese de doutoramento inédita, UNICAMP.

MAIA, E. A. M. (1985) A dialética da gênese e do empréstimo na constituição da psicolinguística. DELTA, 1 (1-2) (95-106).

MAIA, E. A. M. (1986) Fazendo sentido do som. Trabalho a ser apresentado no II Encontro Nacional de Fonética e Fonologia, Brasília, setembro de 1986.

MEAD, G. H. (1934) Mind, self ans society. Chicago: Chicago University Press.

PIAGET, J. (1945) La formation du symbole chez 1'enfant. Paris: Relachaux et Nistlé.

WALLON. H. (1942) De l'acte à la pensée. Paris: Flammarion.

The journal CADERNOS DE ESTUDOS LINGUÍSTICOS is granted all the copyright related to the published works. The originals will not be returned. By virtue of being part of this public access journal, the articles are free to use, with their own attributions, in educational and non-commercial applications

Downloads

Download data is not yet available.