Banner Portal
A PLURIFUNCIONALIDADE DO PRONOME NO DESENVOLVIMENTO LINGUÍSTICO RECONSIDERADA
PDF (Português (Brasil))

Cómo citar

CORRÊA, Letícia M. Sicuro. A PLURIFUNCIONALIDADE DO PRONOME NO DESENVOLVIMENTO LINGUÍSTICO RECONSIDERADA. Cadernos de Estudos Linguísticos, Campinas, SP, v. 29, p. 153–162, 2012. DOI: 10.20396/cel.v29i0.8636924. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8636924. Acesso em: 17 jul. 2024.

Resumen

-
https://doi.org/10.20396/cel.v29i0.8636924
PDF (Português (Brasil))

Citas

BAMBERG, M. A functional approach to the acquisition of anaphoric relationships. Linguistics, 24, 227-284: 1986.

CORRÊA, L. M. S. Restrições ao pronome livre na linearização do discurso. Palavra, 1, 75-95: 1983.

CORRÊA, L. M. S. Relatório CNPq. 1994.

CORRÊA, L. M. S. The Relative Difficulty of Children's Comprehension of Relative Clauses: A Procedural Account. In: K.E. Nelson & Z. Réger (Eds.) Children's Language, vol. 8, 225-244, Hillsdale, N. J. Lawrence Erlbaum Assoe. 1995.

FLORES D'ARCAIS, G. e SCHREUDER, R. The Process of Language Understanding: A Few issues in Contemporary Psycholinguistics. In: G.B. Flores d'Arcais e R. J. Jarvella (Eds.) The Process of Language Understanding, 1-42, Chichester: John Wiley. 1983.

KARMILOFF-SMITH, A. Psychological Processes Underlying Pronominalization in Childern's Connected Discourse. In: J. Kreiman & A. Ojeda (Eds.). Papers from the Parasession on Pronouns and Anaphora. Chicago: CLS. 1980.

KARMILOFF-SMITH, A. The grammatical marking of thematic structure in the development of language production. In: W. Deutsch (Ed.). The Child's Construction of Language. London: Academic Press. 1981.

KARMILOFF-SMITH, A. Beyond. Modularity. Cambridge, Mass. MIT Press. 1992.

ULLER, M. C. Um estudo evolutivo da produção e da compreensão das relações anafóricas. Dissertação de Mestrado. PUC/RIO. 1990.

Se otorgan a la Revista CADERNOS DE ESTUDOS LINGÜÍSTICOS todos los derechos de autor relativos a los trabajos publicados. No se devolverán los originales. En virtud de su aparición en esta revista de acceso abierto, los artículos son de uso gratuito, con la debida atribución, en aplicaciones educativas y no comerciales.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.