Abstract
Conceição / Conception makes public a special edition dedicated to dance education, especially, in a scenario marked by legislative changes regarding its understanding, no longer as an area of independent knowledge, but as content to be worked across by teachers without specific training, which represents a huge setback in educational terms. When human beings are understood in their entirety, promoting a sensitive relationship with their own bodies and with their capacity for expression - which can be revealed (and historically is revealed) through art - is a necessary competence for the formation of the individual not only when he comes to choose work as a dance artist, but also in other professions.
References
ANDRAUS, M. B. M.; SENE, L.; PRATA, I.; RODRIGUEZ, C.; PEREIRA, M. Dança e empoderamento. Conceição|Conception, p. 23-69, 31 out. 2018. https://doi.org/10.20396/conce.v0i0.8653778
CARUSO, P.; PEDROSO, J. M. M. A dança do Brasil e o movimento do encontro: discussões acerca do tema na BNCC e possibilidades de ação para o seu ensino. Conceição|Conception, p. 70-109, 31 out. 2018. https://doi.org/10.20396/conce.v0i0.8653779
CARUSO, P.; TOPFSTEDT, A. D.; BERTHO, C. G.; COSTA, I. M. R.; TOMASIN, R. H. R. O diferencial da atuação de um licenciado em dança na construção da autonomia dos alunos em diferentes realidades. Conceição|Conception, p. 181-228, 31 out. 2018. https://doi.org/10.20396/conce.v0i0.8653848
COSTAS, A. M. R.; ANDRIETA, G.; TORTORELLA, L.; TENÓRIO, M.; HANADA, A. Dança na educação básica: reflexões sobre o papel dos licenciados em dança na construção de saberes artísticos no contexto escolar. Conceição|Conception, p. 125-180, 31 out. 2018. https://doi.org/10.20396/conce.v0i0.8653846
LAMBERT, M. M.; COSTAS, A. M. R.; SHIMOURA, C. G.; DOMINGUES, M. B. C. O PIBID como campo fértil para a prática do licenciado em dança e a formação de sua identidade docente. Conceição|Conception, p. 110-124, 31 out. 2018. https://doi.org/10.20396/conce.v0i0.8653789
ZIMMERMANN, E. B.; RIBEIRO, A. C. DE A.; FONSECA, T. DE C. Por que a sociedade brasileira precisa de um licenciado em dança para seu ensino em uma perspectiva artística e inclusiva?. Conceição|Conception, p. 03-22, 31 out. 2018. https://doi.org/10.20396/conce.v0i0.8653817
ZIMMERMANN, E. B.; ZANGARO, A.; BELLINI, G.; BARROS, S. Quais as contribuições do licenciado em dança na iniciação e formação artística de crianças, jovens e adultos nos estúdios, academias e companhias de dança?. Conceição|Conception, p. 229-257, 31 out. 2018. https://doi.org/10.20396/conce.v0i0.8653864
Conceição / Conception uses the Creative Commons (CC) license, thus preserving the integrity of articles in an open access environment. The journal allows the author to retain publication rights without restrictions.