Banner Portal
Feminist theater and the experience of remote teaching in the postgraduate level
Imagem no centro da página: roupas femininas penduradas em um varal. No centro, uma pilha de roupas amontoadas. Ao fundo, uma projeção de céu nublado. Em cima da imagem, lê-se Pitágoras 500 - Revista de Estudos Teatrais do Departamento de Artes Cênicas. Volume 11. Número 2. Jul-Dez 2021. Embaixo da imagem, lê-se Gêneros na Cena Teatral. O fundo da página como um todo é na cor lilás.
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Feminist theater
Remote teaching
Surveillance

How to Cite

MIRANDA, Maria Brígida de; POLIDORO, Stefanie Liz; COSTA, Suzana Morelo Vergara Martins; FABRO, Airton; SILVA, Tiago Herculano da. Feminist theater and the experience of remote teaching in the postgraduate level. Pitágoras 500, Campinas, SP, v. 11, n. 2, p. 36–48, 2021. DOI: 10.20396/pita.v11i2.8667556. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/pit500/article/view/8667556. Acesso em: 18 jul. 2024.

Abstract

This article integrates an account of my experience as a professor of the subject "Introduction to Feminist Theater" and the reports of four postgraduate students from the Postgraduate Program in Theater at UDESC. I begin the text by historicizing my experience with aspects of surveillance and social control to problematize remote teaching activities in the context of the Covid-19 pandemic. I reflect on the pros and cons of interactive classes being filmed and recorded on digital platforms. Throughout the article, I combine my text with the reports of other female and male authors who shared with me their impressions and memories about this subject.

https://doi.org/10.20396/pita.v11i2.8667556
PDF (Português (Brasil))

References

ADICHIE, Chimamanda Ngozi. Sejamos todos feministas. São Paulo: Companhia das Letras. 2015.

AZEVEDO. Josephina Alvares de. O Voto Feminino (1890). Acervo Histórico. (sem data) 74-82. Acesso em 7/11/2021. 22:07. Disponível em: https://www.al.sp.gov.br/repositorio/bibliotecaDigital/525_arquivo.pdf.

COSTA, Suzana Morelo Vergara Martins. Relato sobre a disciplina Introdução ao Teatro Feminista. Texto não publicado enviado por e-mail.

FABRO, Airton. Relato sobre a disciplina Introdução ao Teatro Feminista. Texto não publicado enviado por e-mail.

HANISCH, Carol. O pessoal é político. (fevereiro de 1969). Acesso em 8/11/2021. 09:25. Disponível em: https://we.riseup.net/assets/190219/O+Pessoal%2B%C3%A9%2BPol%C3%ADtico.pdf.

HOOKS, bell. O feminismo é para todo mundo: políticas arrebatadoras. Rio de Janeiro: Rosa dos Tempos. 2018.

KUMIEGA, Jennifer. The Theatre of Grotowski. London: Methuen, 1985.

MAIOR, Valéria Andrade Souto. Josefina Álvares de Azevedo - Teatro e propaganda sufragista no Brasil do século XIX. (sem data) 65-73. Acesso em 7/11/2021. 22:07. Disponível em: https://www.al.sp.gov.br/repositorio/bibliotecaDigital/525_arquivo.pdf.

MIRANDA, Maria Brígida de. Playful Training: Towards capoeira in the physical training of actors. Saarbrücken: LAP LAMBERT Academic Publishing. 2010.

POLIDORO, Stefanie Liz. Relato sobre a disciplina Introdução ao Teatro Feminista. Texto não publicado enviado por e-mail.

SILVA, Tiago Herculano da. Relato sobre a disciplina Introdução ao Teatro Feminista. Texto não publicado enviado por e-mail.

WOLFORD, Lisa. Grotowski Vision of the Actor. Actor Training. Ed. Alison Hodge. London: Routledge. 2010. 199-214.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Maria Brígida, Stefanie Liz Polidoro, Suzana Morelo Vergara Martins Costa, Airton Fabro, Tiago Herculano da Silva

Downloads

Download data is not yet available.