Banner Portal
A journal in its propositions
Acesso Remoto (Português (Brasil))

Keywords

Pro-posições
History
Education
Academic journals.

How to Cite

PAULILO, André Luiz. A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education . Pro-Posições, Campinas, SP, v. 30, p. 1–21, 2019. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924. Acesso em: 17 jul. 2024.

Abstract

The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then, the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally, the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle.

Acesso Remoto (Português (Brasil))

References

Almeida, A. M. F. de. (2013, jan./abr.). Editorial. Pro-Posições, 24(1)/70), 13-15.

Almeida, A. M. F. de. (2015, set./dez.). Editorial. Pro-Posições, 26(3)/78), 15-18.

Banks Leite, L. (2001, jul./nov.). Editorial. Pro-Posições, 12(2-3)/35-36), 7-10.

Banks Leite, L. (2009, set./dez.). Editorial. Pro-Posições, 20(3)/60), 9-13.

Banks Leite, L. (2012, set./dez.). Editorial. Pro-Posições, 23(3)/69), 13-17.

Bittencourt, A. (2006, jan./abr.). Editorial. Pro-Posições, 17(1)/49), 7-9. Bittencourt, A. (2008, maio/ago.). Editorial. Pro-Posições, 19(2)/56), 7-10.

Bittencourt, A., & Mercuri, E. (2009, set./dez.). Entre capas e letras, embates e crenças. 20 anos de Pro-Posições. Pro-Posições, 20(3)/60), 161-178.

Carvalho, M. (1998). Por uma história cultural dos saberes pedagógicos. In C. P. de Sousa, & D. Catani (Org.), Práticas educativas, culturas escolares, profissão docente (pp. 31-40). São Paulo: Escritura.

Catani, D. B. (1996, jul./dez.). A imprensa periódica educacional: as revistas de ensino e o estudo do campo educacional. Educação & Filosofia, 10(20), 115-130.

Catani, D. B., & Sousa, C. P.(1999). O Catálogo da Imprensa Periódica Educacional Paulista (1890-1996): um instrumento de pesquisa. In D. B. Catani, & C. P. Sousa (Orgs.), Imprensa Periódica Paulista (1890-1996). (Catálogo, pp. 9-23). São Paulo: Plêiade.

Chartier, R. (1991). O mundo como representação. Estudos Avançados, 11(5), 173-191.

Chartier, R. (2014). A mão do autor e a mente do editor. São Paulo: Unesp.

Darnton, R. (1990). O beijo de Lamourette: mídia, cultura e revolução. São Paulo: Companhia das Letras.

Dias Sobrinho, J. (1990, mar.). Editorial. Pro-Posições, 1(5).

Faria, G. G. G. de. (2009, jan./jun.). O fracasso escolar nas páginas de Cadernos de Pesquisa: um percurso de investigação. Educativa, 12(01), 171-189.

Fonseca, A. F. (2015, set./dez.). Elaboração de parecer: uma atividade na interface entre ensino e pesquisa. Editorial. Trabalho, Educação e Saúde, 13(3), 555-563.

Galvão, A. M., Gonçalves, J. G., Biccas, M. de S., & Moraes, D. Z. (2008, jan./abr.). Difusão, apropriação e produção do saber histórico: a Revista Brasileira de História da Educação (2001-2007). Revista Brasileira de História da Educação, 16, 171-234.

Gandini, R. (1995). Intelectuais, estado e educação. Revista Brasileia de Estudos pedagógicos 1944-1952. Campinas: Unicamp.

Kuhlmann Jr., M. (2014, jan./mar.). Publicação em periódicos científicos: ética, qualidade e avaliação da pesquisa. Cadernos de Pesquisa, 44(151), 6-32.

Kuhlmann Jr., M. (2015, out./dez.). Produtivismo acadêmico, publicação em periódicos e qualidade das pesquisas. Cadernos de Pesquisa, 45(158), 838-855.

Luca, T. R. de. (2011). Leituras, projetos e (re)vista(s) do Brasil (1916-1944). São Paulo: Unesp.

Lüdke, M., & Boing, L. A. (2007, out.). O trabalho docente nas páginas de Educação & Sociedade em seus (quase) 100 números. Educação & Sociedade, 28(100), 645-650.

Os Editores. (2015, jun.). Editorial. Revista de Sociologia e Política, 23(54), 03-08.

Packer, A. L. (2014, abr./jun.). A eclosão dos periódicos do Brasil e cenários para o seu porvir. Educação e Pesquisa, 40(2), 301-323.

Packer, A. L., Sales, D. P., Santos, S., Mendonça, A., & Meneghini, R. (2018). Os critérios de indexação do SciELO alinham-se com a comunicação na ciência aberta. SciELO em Perspectiva, 2018. Recuperado em 27 de março de 2018, de http://blog.scielo.org/blog/2018/01/10/os-criterios-de-indexacao-do-scielo-alinhamse-com-a-comunicacao-na-ciencia-aberta/.

Rego, T. C. (2014, abr./jun.). Produtivismo, pesquisa e comunicação científica: entre o veneno e o remédio. Educação e Pesquisa, 40(2), 325-346.

Sampaio, H. (2015, maio/ago.). Editorial. Pro-Posições, 26(2)/77), 15-20

Sanfelice, J. L.(1990, jul.). Editorial. Pro-Posições, 2, 5-6.

Santos, G. C., & Rodrigues Jr, D. M. (2017). Identidade editorial na construção consolidada dos periódicos científicos na Universidade. Blog PPEC. 2017. Recuperado em 30 de setembro de 2017, de https://periodicos.sbu.unicamp.br/blog/index.php/2017/06.

Proposições utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto.

Downloads

Download data is not yet available.