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Deleuze and Guattari to think about science education
A Revista Filosofia e Educação dedica este numéro à divulgação da seleção de artigos encaminhados para a seção de fluxo contínuo durante o ano de 2021. Considerando a variedade temática, esperamos que o títulobde "Filosofia da educação e ideias pedagógicas conemporâneas" permita sinalizar os conteúdos que abrangem desde as práticas de ensino, as correntes filosóficas que permeiam o debate pedagico até as perspectivas éticas na formação e no exercício da profissão do educador.
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Keywords

Gilles Deleuze
Félix Guattari
Science education

How to Cite

FERRARO, José Luís. Deleuze and Guattari to think about science education. Filosofia e Educação, Campinas, SP, v. 14, n. 2, p. 145–174, 2022. DOI: 10.20396/rfe.v14i2.8668223. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rfe/article/view/8668223. Acesso em: 16 aug. 2024.

Abstract

This work agencies the work of Gilles Deleuze and Félix Guattari to science education by shedding light on the displacement that permeates the organisation of this curricular component. The use of these authors for thinking about science education enables the (re)insertion of difference and multiplicity, extirpated from the scientific stratum by the modern dream of totalising reality - which persists in the pedagogical one - through the conceptual reduction operated by the logic of identity. Thus, it highlights the (dis)continuities of practices between one stratum and another, as a result of the strength of a tradition that is subverted by the deleuzo-guattarian epistemological cut.

https://doi.org/10.20396/rfe.v14i2.8668223
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