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Humanist education for legal education
A Revista Filosofia e Educação dedica este numéro à divulgação da seleção de artigos encaminhados para a seção de fluxo contínuo durante o ano de 2021. Considerando a variedade temática, esperamos que o títulobde "Filosofia da educação e ideias pedagógicas conemporâneas" permita sinalizar os conteúdos que abrangem desde as práticas de ensino, as correntes filosóficas que permeiam o debate pedagico até as perspectivas éticas na formação e no exercício da profissão do educador.
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Keywords

Humanism
Legal Education
Democratic education

How to Cite

PALMEIRA, Lana Lisiêr de Lima; MARIZ, Tobyas Maia de Albuquerque; CORDEIRO, Carla Priscilla Barbosa Santos. Humanist education for legal education. Filosofia e Educação, Campinas, SP, v. 14, n. 2, p. 175–203, 2022. DOI: 10.20396/rfe.v14i2.8668498. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rfe/article/view/8668498. Acesso em: 17 jul. 2024.

Abstract

 This study sought to analyze how the curricula originated, establishing as a starting point the Roman tradition and its archeology of legal knowledge, to then enter into the reflections around science and technology in modernity, laying bare valuable aspects in order to (re)think a humanist agenda in this área. As a theoretical-methodological option, a qualitative approach was adopted, with emphasis on literature review. As a result, it became evident the concrete need for a model of legal education that can break with the current socio-educational configuration and that is capable of ensuring a balanced junction between Humanism, Science, Technique, and the Arts.

https://doi.org/10.20396/rfe.v14i2.8668498
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