Abstract
The Philosophy and Education Journal presents the 2nd issue of 2022 containing primarily works sent in the continuous flow section. Considering the contents of the selected articles, it was possible to identify common cores that allow us to title this edition under the concepts of “Philosophy of Education and pedagogical ideas”. It is expected that this scientific dissemination journal will contribute to the dissemination of studies and research on Philosophy and its relationship with Education in the form of articles, essays, experience reports, research reports and reviews, covering a universe of authors between more established researchers to students in their initiation phases as authors of scientific works, particularly in the formats of reports and reviews.
References
ANTUNES NETO, Joaquim M. F. Sobre ensino, aprendizagem e a sociedade da tecnologia: por que se refletir em tempo de pandemia? Revista Prospectus, v.2, n.1, p. 28-38, ago/fev 2020.
ARANHA, Maria Lúcia de Arruda. Filosofia da Educação. 2 ed. rev. Ampliada. São Paulo: Moderna, 1996.
BARRETO, A. C. F.; ROCHA, D. S. Covid-19 e Educação: resistências, desafios e (im)possibilidades. Revista Encantar - Educação, Cultura e Sociedade. Bom Jesus da Lapa, v.2, p. 01-11, jan/dez 2020.
SAVIANI, Dermeval. História das Ideias Pedagógicas no Brasil. 4 ed. Campinas, SP: Autores Associados, 2013a.
SAVIANI, Dermeval. Educação do senso comum à consciência filosófica. 19ª ed. rev. Campinas, SP: Autores Associados, 2013
SAVIANI, Dermeval. A pedagogia no Brasil: história e teoria. 2. ed. Campinas, SP: Autores associados, 2012
SEVERINO, Antônio Joaquim. Filosofia. São Paulo. Cortez, 1995.
TROMBETTA, G. L.; BORTOLINI, B. de O.; KAPCZYNSKI, Ana L. Filosofia nos olhos: experiências de ensino. Passo Fundo: Berthier; Aldeia Sul, 2013
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Filosofia e Educação