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Diálogos possíveis entre o pluralismo epistemológico de Paul Feyerabend e a educação científica
O Número temático intitulado “A Epistemologia da Educação na América Latina e no Caribe: desafios e perspectivas” pretende documentar, compartilhar reflexões, resultados de pesquisas e experiências pedagógicas, que contribuam justamente para dinamizar o tema proposto, e identificar problemática em que poderíamos cooperar para colocar a Epistemologia da Educação a serviço das discussões das agendas curriculares e das reformas educacionais nos países da região que visem impacto social e educacional de forma inclusiva.
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Keywords

Epistemology
Teaching-learning
Scientific literacy

How to Cite

PINTO, André Luiz; SAAVEDRA FILHO, Nestor Cortez. Diálogos possíveis entre o pluralismo epistemológico de Paul Feyerabend e a educação científica. Filosofia e Educação, Campinas, SP, v. 14, n. 3, p. 91–118, 2024. DOI: 10.20396/rfe.v14i3.8673735. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rfe/article/view/8673735. Acesso em: 21 may. 2024.

Abstract

The issue of literacies and innovation prove to be fundamental in historical periods such as the current one, where teaching-learning practices become increasingly complex, which call for new theoretical approaches to understand teaching possibilities. Holding these questions in mind, this article aims to indicate possible relationships between anti-foundationalism, Paul Feyerabend's thought and scientific literacy. In a first moment we will indicate issues related to antifoundationalism, then, we verify how this question is effective in Feyerabend's thought. We will conclude by evaluating how this approach can support new education practices.

https://doi.org/10.20396/rfe.v14i3.8673735
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