Banner Portal
Development and contributions of the internship in Pharmacy at the Lauro Wanderley University Hospital
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
ÁUDIO (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))

Keywords

Graduation
Internship
Interns
Health and education

How to Cite

XAVIER, José Rômulo Batista; PONTES, Ana Paula Furtado Soares; MOREIRA, Alan Leite. Development and contributions of the internship in Pharmacy at the Lauro Wanderley University Hospital. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 9, n. 00, p. e023049, 2022. DOI: 10.20396/riesup.v9i00.8666093. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8666093. Acesso em: 17 jul. 2024.

Abstract

This research aimed to analyze the development and contributions of the internship carried out at Hospital Universitário Lauro Wanderley for the training of Pharmacy students of the Federal University of Paraíba. In addition to the bibliographic and documentary survey on the internship in this course, semi-structured interviews were conducted with the supervisors of the internship and questionnaires were applied to the pharmacist preceptors of the internship and to the interns. The data generated were analyzed using the technique of content analysis. From the understanding of the referenced subjects, it was considered that, despite the gaps noted, this internship has been reaching its objective, contributing, in a satisfactory way, to the training of undergraduate Pharmacy students.

https://doi.org/10.20396/riesup.v9i00.8666093
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
ÁUDIO (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))

References

BARDIN, L. Análise de Conteúdo. Lisboa: Portugal; Edições 70, LDA, 2009.

BRASIL. Ministério da Educação. Resolução CNE/CES nº. 6, de 19 de outubro de 2017. Institui as Diretrizes Curriculares Nacionais do Curso de Graduação em Farmácia e dá outras providências. Diário Oficial da União, Poder Executivo, Brasília, DF, Seção 1, p. 30, 20 out. 2017.

BRASIL. Ministério da Educação. Lei Nº 11.788, de 25 de setembro de 2008. Dispõe sobre o estágio de estudantes e dá outras providências. Brasília, DF, 2008.

BREHMER, L. C. F.; RAMOS, F. R. S. Experiências de integração ensino-serviço no processo de formação profissional em saúde: revisão integrativa. Revista Eletrônica de Enfermagem, v. 16, n. 1, p. 228-37, 2014. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fen/article/view/20132 Acesso em: 08 mar. 2019.

MINAYO, M. C. S. Pesquisa social: teoria, método e criatividade. 28. ed. Petrópolis, RJ: Vozes, 2009.

OLIVEIRA, D. C. Análise de conteúdo temático-categorial: uma proposta de sistematização. Rev. Enferm. UERJ, v. 16, n. 4, p. 569-576, 2008. Disponível em: http://files.bvs.br/upload/S/0104-3552/2008/v16n4/a569-576.pdf Acesso em: 14 abr. 2019.

PASQUALETO, Olívia de Q. F. e FONSECA, Mª Hemília. A percepção do aluno sobre o estágio – Emprego ou qualificação profissional? RIL Brasília a. 53 n. 209 jan./mar. p. 195-217, 2016. Disponível em: https://www2.senado.leg.br/bdsf/item/id/520005 Acesso em: 17 jul. 2019.

SAMPIERE, R. H.; COLLADO, C. F.; LUCIO BAPTISTA, M. P. Metodologia de La investigación. 5. ed., México: McGraw Hill, 613p, 2010.

Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Resolução CONSEPE Nº 49/2007. Aprova o Projeto Político-Pedagógico do Curso de Graduação em Farmácia, Bacharelado, do Centro de Ciências da Saúde, Campus I, desta Universidade, e revoga a Resolução nº 28/77, deste Conselho. João Pessoa, PB, 2007.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Educação Superior

Downloads

Download data is not yet available.