ReAntropofagia: the territorial retaking of art
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Arte indígena contemporânea. Retomada. Antropofagia. Identidade. Denilson Baniwa.

How to Cite

DINATO, Daniel. ReAntropofagia: the territorial retaking of art. MODOS, Campinas, SP, v. 3, n. 3, p. 276–284, 2019. DOI: 10.24978/mod.v3i3.4224. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/mod/article/view/8663192. Acesso em: 3 jul. 2024.

Abstract

In this paper, I intend to describe and analyse the ReAntropofagia exhibition that took place at the Art Centre of Fluminene Federal University (UFF Niterói) from May 24th to 26th 2019, discussing each of the artworks exposed. It was the first Brazilian exhibition curated by an indigenous artist in which figured only indigenous artists as well.  

https://doi.org/10.24978/mod.v3i3.4224
PDF (Português (Brasil))

References

BANIWA, Denilson. "O ser humano como veneno do mundo". [Entrevista concedidada a] Julie Dorrico e Ricardo Machado. IHU Online, São Leopoldo, n. 527, 2018, s.p.. Disponível em < http://www.ihuonline.unisinos.br/artigo/7397-o-ser-humano-como-veneno-do-mundo >. Acesso em: 16 maio 2019.

BANIWA, Denilson. Uma das obras que mais me emocionam. Niterói, 1º maio de 2019. Facebook: dbaniwa. Disponível em: ˂https://www.facebook.com/dbaniwa/posts/2206281562765888˃. Acesso em: 16 maio 2019.

CABOCO, Gustavo. Corpo-presente e corpo-memória Wapichana. 2018. Disponível em< http://caboco.tv/work/corpo-presente/?fbclid=IwAR3SxFgSIjNGQKEjuhrnj8BkQNZV8iRFdMiNcQ-_TGDx7N0atLSAwpBjxFI>. Acesso em: 16 maio 2019.

MORAIS, Laríci. Laríci Morais: depoimento. [maio de 2019]. Entrevistador: Daniel Dinato. São Paulo. 2019.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2019 MODOS

Downloads

Download data is not yet available.