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Schopenhauer como educador
O Número temático intitulado “A Epistemologia da Educação na América Latina e no Caribe: desafios e perspectivas” pretende documentar, compartilhar reflexões, resultados de pesquisas e experiências pedagógicas, que contribuam justamente para dinamizar o tema proposto, e identificar problemática em que poderíamos cooperar para colocar a Epistemologia da Educação a serviço das discussões das agendas curriculares e das reformas educacionais nos países da região que visem impacto social e educacional de forma inclusiva.
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Keywords

Art
Education
Schopenhauer

How to Cite

PEIXOTO, Enock da Silva. Schopenhauer como educador: modelo de uma formação intempestiva. Filosofia e Educação, Campinas, SP, v. 14, n. 3, p. 162–189, 2024. DOI: 10.20396/rfe.v14i3.8673763. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rfe/article/view/8673763. Acesso em: 21 may. 2024.

Abstract

Schopenhauer as educator is the Untimely Third and, in this work, Nietzsche's then master appears as a model educator. Schopenhauer is seen by Nietzsche, at this moment, as an example of genius, because he figured in society as an exception, not as a rule. The university of the time and the state structure are disapproved by Nietzsche, and, to confront them, he uses them as a critical reading key to the thought of the fellow author. We will study, going through Nietzsche's analyses, how Schopenhauer appeared as someone who pointed to an untimely education and how his effort to prioritize singularity can be configured as an artistic perspective as well.

https://doi.org/10.20396/rfe.v14i3.8673763
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