Banner Portal
Auto-estima e aprendizagem de línguas estrangeiras
PDF

Como Citar

DOURADO, Maura Regina; SPERB, Lúcia Wolmer. Auto-estima e aprendizagem de línguas estrangeiras. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, SP, v. 39, n. 1, 2012. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8639342. Acesso em: 26 abr. 2024.

Resumo

This cas study intends to launch a debate on the role of self-esteem in the foreig language learning process. It hypothesizes that high self-esteem influences school achievement. The triangulation of the data collected by several instuments evidences trends of high self-esteem in the participant's discourse and of his good performance as a language student. Finally, the paper corroborates previous research which postulates that people with high self-esteem are more likely to present sucessful academic achievements but it also adds that in the case of the target student, it is very likely that the participant's high level of self-esteem and his good learning performance have fed each other. Finally, it highlights the role of educators in building and maintaining their students' self-esteem high.
PDF

O periódico Trabalhos em Linguística Aplicada utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto, em que:

  • A publicação se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores;
  • Os originais não serão devolvidos aos autores;
  • Os autores mantêm os direitos totais sobre seus trabalhos publicados na Trabalhos de Linguística Aplicada, ficando sua reimpressão total ou parcial, depósito ou republicação sujeita à indicação de primeira publicação na revista, por meio da licença CC-BY;
  • Deve ser consignada a fonte de publicação original;
  • As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.

Downloads

Não há dados estatísticos.