Banner Portal
A construção de um instrumento de avaliação da proficiência oral do professor de língua estrangeira
PDF

Como Citar

CONSOLO, Douglas Altamiro. A construção de um instrumento de avaliação da proficiência oral do professor de língua estrangeira. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, SP, v. 43, n. 2, 2012. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8639398. Acesso em: 17 jul. 2024.

Resumo

This article presents a theoretical background and some results from a research project that aimed at investigating the issue of EFL teachers' oral language proficiency (OLP-EFLT) in contexts of English Language andt Literature undergraduate courses (Licenciatura em Letrasm henceforth Letter courses) in Brazil. The project analysed OLP-EFLT from the perspective of students' and teachers' views and expectations about OLP in English and by means of a language test. The Test of Oral Proficiency in English, labelled as TEPOLI (Teste de Proficiência Oral em Lingua Inglesa), designed as a research instrument, was taken by graduating students from three Letters courses in two consecutive years. The data presented here derive from results transcripts of TEPOLI concerning one of the contexts investigated. Such results contribute for a definiton of the characteristics of OLP-EFLT, especially among graduating students of Letters, and the design of an oral test to assess their OLP. However, the investigation indicates the needs for further research on linguistic aspects and oral tasks that are more representative of OLP-EFLT. The theoretical and methodological aspects dealt with here may nevertheless motivate future work on the issue of theachers' language proficiency and how to make valid and reliable chaims about OLP-EFLT.
PDF

O periódico Trabalhos em Linguística Aplicada utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto, em que:

  • A publicação se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores;
  • Os originais não serão devolvidos aos autores;
  • Os autores mantêm os direitos totais sobre seus trabalhos publicados na Trabalhos de Linguística Aplicada, ficando sua reimpressão total ou parcial, depósito ou republicação sujeita à indicação de primeira publicação na revista, por meio da licença CC-BY;
  • Deve ser consignada a fonte de publicação original;
  • As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.

Downloads

Não há dados estatísticos.