Banner Portal
Vestibular e ensino de língua estrangeira (Inglês) em uma escola pública
PDF

Como Citar

SCARAMUCCI, Matilde V. R. Vestibular e ensino de língua estrangeira (Inglês) em uma escola pública. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, SP, v. 34, 2012. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8639295. Acesso em: 16 abr. 2024.

Resumo

This article offers contributions to the analysis of the relationship between entrance examinations and secondary level teaching in that it investigates the potential of the exams in offering guidelines for teaching. The data comes from a project conducted in three settings of EFL teaching at secondary school level aimed at investigating the washback effect of the EFL reading comprehension test, which is part of the State University of Campinas (Unicamp) entrance examination initiated over a decade ago. The article discusses how the exam and the concept of reading which underlies it have been interpreted and used as guidelines by the EFL teacher in a public school scenario. The methodology triangulates data from classroom observations, interviews with the teacher and students, and analysis if test samples and the test program. The results show that the impact is greater on what the teaches (content) than on how he teaches (approach and methodology). Implications for language teacher education are discussed
PDF

O periódico Trabalhos em Linguística Aplicada utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto, em que:

  • A publicação se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores;
  • Os originais não serão devolvidos aos autores;
  • Os autores mantêm os direitos totais sobre seus trabalhos publicados na Trabalhos de Linguística Aplicada, ficando sua reimpressão total ou parcial, depósito ou republicação sujeita à indicação de primeira publicação na revista, por meio da licença CC-BY;
  • Deve ser consignada a fonte de publicação original;
  • As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.

Downloads

Não há dados estatísticos.