Abstract
This paper reflects on the difficulties and perspectives of starting a process of total quality management in information units. It discusses the value of perceiving organizations as an integrated system in order to guarantee their continuous improvement in the search for excellence. It also discusses questions of motivation, change of paradigms, mental and organizational barriers which affect the performance of people in information units.
References
AGUAYO, R. D. Deming o americano que ensinou qualidadade total aos japoneses. São Paulo: Record, 1993.
ALBBRECHT, K. A revolução dos serviços: como as empresas podem recolucionar a maneira de tratar os seus clientes. 4.ed. São Paulo: Pioneira, 1994a.
ALBBRECHT, K. Serviços internos: como resolver a crise de liderança do gerenciamento de nível médio. São Paulo: Pioneira, 1994b.
AIDAR, M. M. Qualidade humana: as pessoas em primeiro lugar. São Paulo: Maltese, 1994.
BELASCO, J. A. Eninando os elefantes a dançar. Rio de Janeiro: Campus, 1992.
BELASCO, J. A. ; STAYER, R.C. O vôo do búfalo. Rio de Janeiro: Campus, 1994.
BYHAM, W.C.; COX, J. Zapp!: o poder da nergização. 5.ed. Rio de Janeiro: Campus, 1992.
BROPHY, P.; COULLING, K. Quality management for information and library managers. Aldershot: Aslib Gower, 1996.
CARR, D.K.; LITTMAN, I.D. Excelência nos serviços públicos: gerência da qualidade total na década de 90. Rio de Janeiro: Qualitymark, 1992.
CASTRO, A. P. de. Qualidade e energização do patrimônio humano. Rio de Janeiro: Qualymark, 1993.
CASTRO, A. P. de. Zapp!: em ação. Rio de Janeiro: Campus, 1994.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2004 Rose Mary Juliano Longo, Waldomiro Vergueiro