Banner Portal
Avaliação de desempenho da revista Terræ Didatica na área de Geociências
PDF

Palavras-chave

Geology. Earth sciences. Education. Geography. Publishing. Popularization of Science. Environment.

Como Citar

LINQUEVIS, Flávio Lopes; CARNEIRO, Celso Dal Ré; GONÇALVES, Pedro Wagner. Avaliação de desempenho da revista Terræ Didatica na área de Geociências. Terrae Didatica, Campinas, SP, v. 14, n. 2, p. 87–108, 2018. DOI: 10.20396/td.v14i2.8652658. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/td/article/view/8652658. Acesso em: 26 maio. 2024.

Resumo

This article describes results of a research about the editorial performance of Terræ Didatica (TD). It puts in evidence that the educational journal of the University of Campinas has been well accepted by the community. The research sought to evaluate whether the journal effectively acts as a dissemination tool of geoscientific knowledge. The instruments are Likert questionnaires and interviews with readers, authors, editors and editorial board members, aimed at measuring a series of aspects of interest for Geosciences teaching. The answers strongly support the effort of TD for disseminating high quality articles, both technical and didactic, as has been rightly done so far. The data shows the existence of a critical mass of researchers, teachers, students and other interested parties capable of actively promoting the dissemination of Geosciences in Brazilian society and even forming a recognizable community at the international level. It was suggested the journal to go beyond the context of public institutions of higher education.

https://doi.org/10.20396/td.v14i2.8652658
PDF

Referências

Carneiro C.D.R., Linquevis F.L. 2018. Abordagem para avaliação de desempenho de periódicos: apli¬cação à revista Terræ Didatica, área de Geociências. Campinas: Rev. digit. bibliotecon. cienc. inf., (a sub¬meter, maio de 2018).

Linquevis F.L. 2017. A revista Terræ Didatica como veículo de difusão do conhecimento de Geociências. Campinas: Inst. Geoc., Unicamp. 172p. (Dissert. Mestrado).

Menegat R., Mizusaki A.M.P., Remus M., Lelarge L.M.V. Dani N. 2014. Inovação no paradigma curricular: os Projetos Temáticos em Geologia. Terræ Didatica. 10(3):215. URL: http://www.ige. unicamp.br/terraedidatica/V10_3/PDF/TDv10-3- 113.pdf. Acesso 13/09/2017.

Os Editores. 2018. Terræ Didatica e Terræ agora são uma só, no ambiente Open Journal Systems. Terræ Didatica, 14(1):1-4. (Editorial). URL: . Acesso 31.03.2018.

Verma I.M. 2015. Impact, not impact factor. PNAS, Proc. Nat. Acad. Sciences United States of America, 112(26):7875–7876. URL: http://www.pnas.org/ content/112/26/7875.full. Acesso em 13.09.2017.

Terrae Didatica utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto, em que:

  • A publicação se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores;
  • Os originais não serão devolvidos aos autores;
  • Os autores mantêm os direitos totais sobre seus trabalhos publicados na Terrae Didatica, ficando sua reimpressão total ou parcial, depósito ou republicação sujeita à indicação de primeira publicação na revista, por meio da licença CC-BY;
  • Deve ser consignada a fonte de publicação original;
  • As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.

Downloads

Não há dados estatísticos.