ENSINO DE LÍNGUA INGLESA VIA LEITURA: UMA REFLEXÃO SOBRE A ELABORAÇÃO DE MATERIAL DIDÁTICO PARA AUTO-INSTRUÇÃO

Autores

  • Denise Bértoli Braga IEL/Unicamp

Resumo

The present paper discusses as attempt on the part of a research group at UNICAMP to construct a body of self-study material for foreign language reading instruction to be accessed by graduate students via an internal computer network system. This pedagogic material is based on an interactive view of top/down and bottom/up processes involved in reading. The paper presents a brief retrospective account of the above-cited theoretical proposal, as well as the reasons that led us to adopt such an interactive approach for self-access material. Student evaluations, recorder after interaction with the material, are presented and interpreted in an attempt to offer guidelines for future materials design.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2012-06-13

Como Citar

BRAGA, D. B. ENSINO DE LÍNGUA INGLESA VIA LEITURA: UMA REFLEXÃO SOBRE A ELABORAÇÃO DE MATERIAL DIDÁTICO PARA AUTO-INSTRUÇÃO. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, SP, v. 30, 2012. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8639267. Acesso em: 1 dez. 2021.

Edição

Seção

Artigos