Entre escolas da floresta e escolas da cidade: olhares sobre alguns contextos escolares indígenas de formação de professores
Resumo
This text examines the nature and function of the school as an institution from the perspective of indigenous professors from various ethnic groups. It presents the results of ethnographic studies developed as part of an on-going research project. Among the most important findings are the fact that "school" is a concept under construction and that the role of the school is related to the construction of the indigenous identity and the social role of teachers in these communities. The results are presented as hypotheses to be investigated in further research.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
2012-07-06
Como Citar
CAVALCANTI, M. C. Entre escolas da floresta e escolas da cidade: olhares sobre alguns contextos escolares indígenas de formação de professores. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, SP, v. 36, 2012. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8639316. Acesso em: 29 jun. 2022.
Edição
Seção
Artigos
Licença
O periódico Trabalhos em Linguística Aplicada utiliza a licença do Creative Commons (CC), preservando assim, a integridade dos artigos em ambiente de acesso aberto.