Resumo
Este artigo tem o objetivo de discutir os conceitos relacionados com a Educação Intercultural aplicados ao processo de ensino/aprendizagem de Espanhol como Língua Estrangeira (E/LE) no ensino médio brasileiro. Discutem-se, ainda, as bases teórico-metodológicas do documento Orientações Curriculares para o Ensino Médio- Espanhol (MEC, 2006). Apresentam-se, também, algumas sugestões de temas que podem ser trabalhados na sala de aula de E/LE para fomentar o conhecimento da heterogeneidade linguístico-cultural hispano-americana com o objetivo de reconhecer-se como cidadão brasileiro.
ABSTRACT:
This article aims at discussing the conceptions related to Intercultural Education which are applied to the learning-teaching process of Spanish as a Foreign Language (S/FL) in the Brazilian secondary school. The theoretical and methodological bases of the document Orientações Curriculares para o Ensino Médio- Espanhol (MEC, 2006) are also considered. Some suggestions concerning themes that can be studied in the classroom of S/FL are presented too, and this sort of work intends to foster knowledge about the Hispanic-American linguistic and cultural heterogeneity with the aim of leading the learners to recognize themselves as Brazilian citizens.
Keywords: the teaching of Spanish; heterogeneity; interculturality
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