Banner Portal
Within PIBID and Student Teaching Internship − About writing in reading
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Student teaching
Learning
Experience
Mathematics education

How to Cite

BAMPI, Lisete Regina; MOELLWALD, Francisco Egger; CAMARGO, Gabriel Dummer; KETTERMANN, Fernanda Michelle. Within PIBID and Student Teaching Internship − About writing in reading . Zetetike, Campinas, SP, v. 21, n. 2, p. 105–125, 2014. DOI: 10.20396/zet.v21i40.8646590. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646590. Acesso em: 17 jul. 2024.

Abstract

This report presents some outcomes of an ongoing investigation, affirming the potential of
unpredictable effects in the relations between school and university. It was inspired by two
presentations from educational meetings, originated in students’ publications, in which they share with
their advisors experimentations on text writing, elaborating essays from the accounts of workshops they
carried out. Several concepts of Deleuze´s philosophy have inspired our writings. The concept of
learning occupies a prominence place in our production. Regarding the writing activity, we ask: how can
this learning be thought in terms of Mathematics education? Moreover, how can it be expressed?

https://doi.org/10.20396/zet.v21i40.8646590
PDF (Português (Brasil))

References

BAMPI, L.; TELICHEVESKY, M. A estudante e a professora fugitiva... Um encontro necessário. Childhood & Philosophy, Rio de Janeiro, v. 8, n. 16, p. 459-476, jul./dez. 2012.

BONDIA, J. L. Notas sobre a experiência e o saber de experiência. Revista Brasileira de Educação – Anped, Rio de Janeiro, n. 19, p. 20-28, jan./fev./mar./abr. 2002.

DELEUZE, G. Diferença e repetição. Tradução de Luiz Orlandi e Roberto Machado. 2. ed. Rio de Janeiro: Graal, 2006a.

DELEUZE, G. Proust e os signos. Tradução de Antonio Piquet e Roberto Machado. 2. ed. Rio de Janeiro: Forense Universitária, 2006b.

DELEUZE, G.. Francis Bacon: lógica da sensação. Tradução de Roberto Machado. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Ed., 2007.

DELEUZE, G. Sobre o teatro. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 2010.

GADOTTI, M. Boniteza de um sonho: ensinar-e-aprender com sentido. Novo Hamburgo: Feevale, 2003.

GROSSI, E. P. Um novo jeito de ensinar matemática: começando pela divisão. Brasília: Centro de Documentação e Informação, 2000.

KOHAN, W. O que pode um professor? Educação, São Paulo, p. 48-57, 2007.

LEMINSKI, P. Distraídos venceremos. São Paulo: Brasiliense, 1976.

MOELLWALD, F. E.; BAMPI, L. Iniciação à docência em Matemática: experiências e outros escritos. São Leopoldo: Oikos, 2011.

RANCIÈRE, J. O mestre ignorante. Tradução de Lílian do Valle. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica, 2007.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática

Downloads

Download data is not yet available.