Banner Portal
Formalização e intuição no contexto do conhecimento, do ensino e da atuação social
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Educação matemática
Intuição

How to Cite

SOARES, Eliana Maria do Sacramento. Formalização e intuição no contexto do conhecimento, do ensino e da atuação social. Zetetike, Campinas, SP, v. 3, n. 2, p. 63–72, 1995. DOI: 10.20396/zet.v3i3.8646910. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646910. Acesso em: 16 jul. 2024.

Abstract

Some parallel lines may be drawn between formalization and intuition. Intuition is a starting point for accessing reality. However, it is desirable to make use of the deductive reasoning of formalization to base and complement the conclusions of intuitive thought. The teaching of the bases of the bases of the deductive method and evaluation of intuitive ideas are, thus, fundamental I every education level.

https://doi.org/10.20396/zet.v3i3.8646910
PDF (Português (Brasil))
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática

Downloads

Download data is not yet available.