Banner Portal
Informatics in Mathematics Teaching
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Mathematics education
Mathematics teaching
Informatics in Mathematics

How to Cite

MIRANDA, Dimas Felipe de; LAUDARES, João Bosco. Informatics in Mathematics Teaching: investing in the learning environment. Zetetike, Campinas, SP, v. 15, n. 1, p. 71–88, 2007. DOI: 10.20396/zet.v15i27.8647017. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647017. Acesso em: 3 jul. 2024.

Abstract

This paper aims to show and discuss some questions in the studies and researches of mathematics
teaching assisted by technology, mainly at the computing area, and in the context of technological education.
It shows some considerations of the mathematical computerization at undergraduate courses, study and
research groups about the use of new technologies, especially of the computers, with eminence for an
initiative in progress in the Mathematics and Statistic Department – DMS of the Pontifícia Catholic
University of Minas Gerais - PUC Minas – Brazil.

https://doi.org/10.20396/zet.v15i27.8647017
PDF (Português (Brasil))

References

BASSANEZI, Rodney Carlos. Ensino-aprendizagem com modelagem matemática: uma nova estratégia. São Paulo: Contexto, 2002.

BORBA, Marcelo de Carvalho; PENTEADO, Miriam. Informática e educação matemática. 3. ed. rev. Belo Horizonte: Autêntica, 2003.

CURY, Helena Noronha. Disciplinas matemáticas em cursos superiores: reflexões, relatos, propostas. Porto Alegre: EDIPUCRS, 2004.

D'AMBROSIO, Ubiratan. Etnomatemática: arte ou técnica de explicar e conhecer. São Paulo: Ática, 1998.

D'AMBROSIO, Ubiratan. Educação para uma nova sociedade em transição. Campinas, SP: Papirus, 1999.

LAUDARES, João Bosco. A matemática e a estatística nos cursos de graduação da área tecnológica e gerencial: um estudo de caso dos cursos da PUC Minas. IN: CURY, Helena Noronha. Disciplinas matemáticas em cursos superiores: reflexões, relatos, propostas. Porto Alegre: EDIPUCRS, 2004.

MIRANDA, Dimas Felipe et al. Virtual cálculo numérico (VCN). Software para o Ensino. 2007. Disponível em: www.matematica.pucminas.br.

MORAN, José M et al. Novas tecnologias e mediação pedagógica. Campinas, SP: Papirus, 2000.

OLIVEIRA, Celina C. et al. Ambientes informatizados de aprendizagem. Produção e avaliação de software educativo. Campinas, SP: Papirus, 2001.

PAPERT, Seymour. Logo: computadores e educação. São Paulo: Brasiliense, 1985.

SANTOS, Fabiano José dos; FERREIRA, Silvimar Fábio. Atividades de laboratório: cálculo diferencial e integral I, LABCAL. Belo Horizonte: Editora FUMARC, 2005.

SKOVSMOSE, Ole. Educação matemática crítica – A questão da democracia. Campinas, SP: Papirus, 2001.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática

Downloads

Download data is not yet available.