Banner Portal
Modelagem matemática uma alternativa para o ensino-aprendizagem da matemática no meio rural
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Mathematical Modelling
Rural teaching
Teaching-learning
Problematization

How to Cite

SCHEFFER, Nilce Fátima; CAMPAGNOLLO, Adriano José. Modelagem matemática uma alternativa para o ensino-aprendizagem da matemática no meio rural. Zetetike, Campinas, SP, v. 6, n. 2, p. 35–56, 1998. DOI: 10.20396/zet.v6i10.8646783. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646783. Acesso em: 3 jul. 2024.

Abstract

This paper presents a research effort that describes the use of Mathematical Modelling in a rural school in the area of the town of Erechim, in the state of Rio Grande do Sul. The description presents Mathematical Modelling as valid alternative for teaching-learning Mathematics in an elementary school.

https://doi.org/10.20396/zet.v6i10.8646783
PDF (Português (Brasil))
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática

Downloads

Download data is not yet available.