Banner Portal
Vol. 19 No. 2 (2011): jul./dez. [36]
jul./dez. [36]

Editorial

Jorgias Alves Ferreira
5-6
Editorial
https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646622
DOCX (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646622

Article

Denise Silva Vilela, Jackeline Rodrigues Mendes
7-25
Language as a research guideline within mathematical education: contributions from philosophy and discourse studies
https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646623
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646623
Maria Cecília Marins de Oliveira
27-49
The arithmetic teaching at schools in the state of Paraná during the First Republic
https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646624
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646624
Maiza Lamonato, Cármen Lúcia Brancaglion Passos
51-74
Discussing problem solving and mathematical explorationinvestigation: reflections on the teaching of mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646625
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646625

Relato de experiência

José Marcos Lopes, João Vitor Teodoro, Josiane de Carvalho Rezende
75-93
A proposal for the study of Probability concepts at high school
https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646626
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i36.8646626

Relação de Teses e Dissertações

Marisol Vieira Melo
95-111
Relação de dissertações de mestrados profissionais relativas ao ensino de matemática produzidas no Brasil no ano de 2010
https://doi.org/10.20396/zet.v19i2.8646627
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i2.8646627
Marisol Vieira Melo
113-142
Relação de dissertações de mestrados acadêmicos relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2010
https://doi.org/10.20396/zet.v19i2.8646628
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i2.8646628
Marisol Vieira Melo
147-152
Relação de teses de doutorado relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2010 p.(143-148)
https://doi.org/10.20396/zet.v19i2.8646629
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v19i2.8646629