Banner Portal
Vol. 6 No. 1 (2017): Comicidade e Comedia dell´Arte
Comicidade e Comedia dell´Arte

Editorial

Mariana Baruco Andraus
1-1
Editorial: Comicality and Commedia dell'Arte
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8649910
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8649910

Opening Text

Vilma Campos Leite
2-3
Comicality and Commedia dell’Arte: Presentation Text
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648697
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648697

Thematic Articles

Roberto Tessari, Ivanildo Piccoli Santos
4-14
For an anti-history of the modern show: first notes about the ciarlatani theater
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648653
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil)) ITALIANO (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648653
Joice Aglae Brondani
15-34
Buffoon: masks and ritual connections
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648652
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648652
José Benedito Almeida Júnior
35-47
The dialectics of masks: the game of concealment and revelation in the work of an actor
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648647
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648647
Danielle de Jesus de Souza Fonsêca
48-65
Masked on scene: drollery, walking and festivities in the Encontro dos Bois in São Luís do Maranhão
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648651
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648651
Pedro Eduardo da Silva
66-86
Dramaturgy as a shaping element of the clown’s repertoire
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648645
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648645
Frederico de Carvalho Ferreira, Ana Elvira Wuo
87-105
Clownesque pedagogy: the school of the only I in primary education
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648648
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648648
Daiani Cezimbra Severo Rossini Brum, Karenine de Oliveira Porpino
106-123
Clowns: a route to the hospital stage
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648650
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648650
Fabio Dal Gallo
124-132
Clown apocalypse and creepy clowns
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648646
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648646
Eduardo Silveira
133-156
On the birth of the clown
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648649
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648649

Interviews

Vilma Campos Leite
157-166
Pedagogy and masks: An interview with two Canadian masters
https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648743
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/conce.v6i1.8648743