Banner Portal
Editorial
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
ESPANHOL (Português (Brasil))

Keywords

Policy - Editorial
Higher education - Editorial

How to Cite

ALMEIDA, Maria de Lourdes Pinto de; SANTOS FILHO, José Camilo dos. Editorial : Higher education policies in Latin America . Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, p. 240–247, 2018. DOI: 10.20396/riesup.v4i2.8652270. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652270. Acesso em: 17 may. 2024.

Abstract

It is with great pleasure that we edit our volume 4, number 2, referring to May / August 2018 of our “Revista Internacional de Educação Superior”. We would like to emphasize that as of this edition this scientific journal publishes bilingually all its texts. In this issue the thematic axis is the discussion of "Policies of Higher Education in Latin America". We have nine articles, one essay, two texts on research, a review and an interview.

https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8652270
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
ESPANHOL (Português (Brasil))

References

ARAÚJO, Raul; BELIAN, Rosalie. Concepções de professores universitários sobre inovação pedagógica. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, abr. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651698. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651698.

CALDERON, Adolfo-Ignacio et al. Evaluación docente: concepciones, usos y tipos a partir de experiencias de universidades de México y Brasil. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, fev. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651330. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651330.

DALLA CORTE, Marilene Gabriel; MELLO, Gabriela Barichello. Cursos de licenciatura em educação especial e contextos emergentes. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, abr. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651538. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651538.

HABOWSKI, Adilson Cristiano; CONTE, Elaine; BRANCO, Lilian Soares Alves. A violência institucionalizada pela indústria cultural: debates educativos. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, fev. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651336. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651336.

LIMA, Franciele Santos de; ZAGO, Nadir. Desafios conceituais e tendências da evasão no ensino superior: a realidade de uma universidade comunitária. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, abr. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651587. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651587.

LOSANO, Ana Leticia; FIORENTINI, Dario. Análise das ênfases formativas de mestrados profissionais destinados a professores de matemática. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, fev. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651414. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651414.

MELO, Fábio Thomaz. As estratégias utilizadas no processo de ensino aprendizagem: concepções de alunos e professores de Educação Física. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, fev. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651371. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651371.

PAULA, Alisson Slider do Nascimento de; COSTA, Frederico Jorge Ferreira; LIMA, Kátia Regina Rodrigues. A condicionalidade do estado avaliador e suas implicações na avaliação e a expansão mercantilizada da educação superior brasileira. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, fev. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650708. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8650708.

RAMOS LAMAR, Adolfo; ROACH, Eduardo Francisco. El giro epistemológico en la Universidad Agraria de la Habana (UNAH), Cuba. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, abr. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650752. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8650752.

ROSA, Francieli Nunes da. Epistemologias da docência universitária. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, jan. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650745. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8650745.

SELISTRE, Jacks Ricardo. Estudio comparativo entre las maestrías en artes: una mirada desde Brasil y Argentina. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, fev. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650913. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8650913.

SFREDO MIORANDO, Bernardo; VÄLIMAA, Jussi. Entrevista com o Prof. Jussi Välimaa: Educação superior na Finlândia, universidade e colegialidade em tempos de globalização. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, mar. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651399. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651399.

SILVA, José Bonifácio Alves da; BACKES, José Licínio. O currículo de uma Licenciatura em História e as representações de identidades étnico-raciais: tensões, manutenções e ambivalências. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, fev. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651322. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651322.

VIEIRA-DUARTE, Patricia. Nuevos formatos de convergencias de la educación superior: investigación en ciudades binacionales del Cono Sur de América Latina. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 2, abr. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651831. Acesso em: 19 abr. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i2.8651831.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2018 Revista Internacional de Educação Superior

Downloads

Download data is not yet available.